پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
بازتاب قهرمان ماتادور ها در کاپ اروپا

پایان خشکسالی در فوتبال اسپانیا

سرمربی اسپانیا می گوید پس از قهرمانی در لیگ ملت ها، شادی بیشتری در راه است.

اسپانیا در ضربات پنالتی کرواسی را شکست داد تا عنوان قهرمانی لیگ ملت ها را بالای سر ببرد و به خشکسالی 11 ساله خود پایان دهد.

لوئیس د لا فوئنته، سرمربی تیم ملی اسپانیا پس از کسب اولین جام بین المللی اسپانیا در بیش از یک دهه گذشته از طریق پیروزی سخت در ضربات پنالتی مقابل کرواسی، گفت: برد اسپانیا در لیگ ملت‌ها می‌تواند این کشور را به روند پیروزی بازگرداند.

د لا فوئنته در اوایل روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: بدیهی است که برنده شدن به شما درخشش بیشتری می بخشد و من انتظار دارم شادی بیشتری در آینده به دست آورید. همه پروژه ها بهتر بر اساس پیروزی ساخته می شوند و این به ما قدرت، اعتماد به نفس و آرامش بیشتری می دهد.

اولین جام اسپانیا پس از یورو 2012 برای خود دلا فوئنته نیز تقویت شد، زیرا او پس از شکست 2-0 در دومین بازی خود مقابل اسکاتلند در مقدماتی یورو 2024 در ماه مارس، تحت فشار قرار گرفت.

این شکست شوکه کننده به دنبال یک جام جهانی ناامید کننده قطر به مربیگری قبلی، لوئیس انریکه، رخ داد که در آن قهرمان جهان در سال 2010 در مرحله یک هشتم نهایی مقابل مراکش شکست خورد.

دروازه بان اونای سیمون پس از پایان پرتنش فینال لیگ ملت ها در شب گذشته، دو ضربه خود را در ضربات پنالتی مهار کرد.

دروازه بان بیلبائو از پای خود برای مهار ضربه پنالتی لورو ماجر استفاده کرد که ضربات 3-3 به تساوی رسید و سپس شیرجه زد تا ضربه نقطه ای برونو پتکوویچ را در اطراف تیرک دروازه قرار داد.

دنی کارواخال پنالتی خود را  با تراشه پاننکا به گل تبدیل کرد تا پیروزی را قطعی کند.

دیگر عناوین قبلی اسپانیا در جام جهانی 2010 و قهرمانی اروپا در سال های 1964، 2008 و 2012 بود.

برگردان: هستی رفیعی