پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

گشتی در دنیا خبر

آنچه در پی می آید گشت و گذاری در متن و حاشیه اخبار جالب توجه ورزش ایران و جهان است.

دعوت تیم ملی فوتبال در جام ماندلا

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال بعدازظهر امروز با سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

این نشست صمیمانه با حضور مهدی تاج، ویکا مازوی کومالو، سفیر آفریقای جنوبی درایران و علی تارقلی زاده، سرپرست دپارتمان بین الملل بعدازظهر امروز (دوشنبه ۲۹ خرداد) در دفتر رییس فدراسیون برگزار شد. در این دیدار حاضرین درباره موضوعاتی همچون گسترش دوستی و تبادلات ورزش دو کشور بحث و تبادل نظر شد.

همچنین مازوی کومالو، از تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در تورنمنت نلسون ماندلا که در سال ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد، دعوت کرد.

در ادامه مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال آمادگی خود را برای توسعه همکاری‌ها بویژه برگزاری بازی دوستانه اعلام کرد.

استارت ژاپنی ها برای جام جهانی

سرمربی تیم ملی بسکتبال ژاپن برای حضور در جام جهانی 2023 که خودشان یکی از میزبان های این رویداد هستند، اسامی 25 بازیکن را که باید در اردو حاضر شوند را اعلام کرد.

در میان اسامی بازیکنان دعوت شده دو چهره سرشناس حضور دارند، هاشیمورا و واتانابه که در لیگ NBA آمریکا و در تیم های لس آنجلس لیکرز و بروکلین بازی می‌کنند و مهره‌های ارزشمندی برای ژاپن در جام جهانی محسوب خواهند شد.

ژاپنی ها برای آماده سازی در راه جام جهانی چند بازی تدارکاتی را پیش رو خواهند داشت. شاگردان تام هوواسه اوایل ماه جولای دو بازی را مقابل چین تایپه در شیزوئوکا برگزار خواهند کرد و سپس در روزهای 2 و 4 آگوست در شهر اوتا به مصاف نیوزیلند می‌روند.

یک نفر از وزارت ورزش رفت!

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درحالی اسفندماه برگزار می‌شود که طبق شنیده‌ها سرپرست معاونت حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان برای حضور در انتخابات از سمت خود کناره‌گیری کرد و از چهارشنبه گذشته در محل کار خود حاضر نشده است.

قره‌ سیدرومیانی که حضور در مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نماینده مردم تبریز در دوره نهم، و فعالیت به‌عنوان معاونت پارلمانی، حقوقی و امور استان‌های وزارتخانه‌های دادگستری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را در کارنامه کاری خود داشت، درحالی معاونت حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان را پذیرفت و به مدت ۶ ماه سرپرستی این معاونت را برعهده داشت که حالا شنیده می‌شود به دلیل در پیش بود انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در تاریخ ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود، قصد کناره‌گیری از سمت خود در وزارت ورزش را دارد.