پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

 گشتی در دنیای خبر

موفقیت تیم شمشیر بازی ایران بعد از ناکامی دختران این رشته و اعلام زمان برگزاری انتخابات فدراسیون بوکس از جمله اخبار آغازین امروز است که می خوانید.

مجمع انتخابات بوکس 27 تیرماه

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: طبق اعلام قبلی فدراسیون بوکس مبنی بر برگزاری مجمع انتخاباتی در تاریخ ۲۷ تیرماه ۱۴۰۲ و موافقت وزارت ورزش و جوانان، این مجمع راس ساعت ۱۰ صبح تاریخ مذکور در سالن "استاد فارسی" آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود.

از بین ۹ نفر کاندیدای احراز پست ریاست فدراسیون، سوابق مدیریتی سیدروح‌الله حسینی، محمد ستارپور، سیامک صالحی و ناصر طالبی تایید شده است.

یک پیروزی برای شمشیربازی

درآغاز مسابقات تیمی شمشیربازی قهرمانی آسیا در چین، تیم سابر ایران با ترکیب علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهر پس از استراحت در دور نخست در مرحله یک هشتم نهایی مقابل فیلیپین قرار گرفت و 45 بر 13 به برتری رسید و به دور بعد صعود کرد.

ملی پوشان کشورمان در یک چهارم نهایی در حالی که باید برابر کویت قرار می گرفتند، اما حریف‌شان به دلایل پزشکی حاضر به بازی نشد تا شاگردان امین قربانی راهی نیمه نهایی شوند.

سابریست‌های ایران در نیمه نهایی مقابل ژاپن به میدان خواهند رفت.

خرید سلاح برای تفنگ بادی و ساچمه ای

با پیگیری‌های فدراسیون تیراندازی و همچنین دریافت مجوزهای لازم از وزارت دفاع و پشتیبانی، چهار قبضه سلاح تفنگ بادی و ساچمه تست شده از آلمان وارد کشور شد.

ناصر رسولی، مدیر سازمان تیم‌های ملی در این خصوص اظهار داشت: فدراسیون تیراندازی در نظر داشت جهت کسب آمادگی بیشتر تیم‌های ملی تفنگ و تپانچه کشورمان را به اردوی هانوفر آلمان اعزام کند اما به دلیل مشکلات مالی این امر محقق نشد و تدبیری اندیشیده شد تا مایحتاج تیم ملی از کانال های مختلف تامین شود که یکی از آنها نوسازی سلاح‌های تیم ملی بود که با هماهنگی دستگاه‌های ذی ربط عملی شد.

وی در ادامه افزود: موازی با خرید سلاح موضوع تامین قطعات و تجهیزات نیز در حال پیگیری است که زودی به دست ما خواهد رسید.