پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

یحیی درویش را غافلگیر کرد

سرمربی تیم پرسپولیس که به نظر می‌رسید قصد جدایی دارد در این باشگاه ماندنی شد.

باشگاه پرسپولیس بعد از قهرمانی این تیم در جام حذفی با حواشی زیادی در مورد ماندن یا نماندن یحیی گل‌محمدی مواجه شد. این حواشی از زمانی استارت خورد که فردای فینال جام حذفی، یحیی در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد شاید تصمیم به جدایی از پرسپولیس بگیرد؛ چرا که خسته است و می‌خواهد حداقل تا نیم‌فصل استراحت کند.

 او در ادامه تا روز گذشته سکوت اختیار کرد و حتی به خیلی از تماس‌های باشگاه نیز پاسخ نداده و لیست خریدی را هم به باشگاهش نداد. در این مدت طبیعی بود که خیلی‌ها فکر کنند که یحیی قصد ادامه کار در پرسپولیس را ندارد و حتی مسئولان باشگاه پرسپولیس کم‌کم به این فکر افتادند که به دنبال یک آلترناتیو برای یحیی باشند تا اگر فردا روزی رسما اعلام کرد نمی‌خواهد بماند آن‌ها بتوانند یک جانشین مناسب برای سرمربی خود انتخاب کنند.

نکته جالب توجه اینکه یحیی گل‌محمدی تا یکشنبه‌شب این هفته هیچ لیست خریدی را به باشگاه پرسپولیس نداده بود و ترجیح داد با خیال راحت استراحت کند. اما او درنهایت یکشنبه‌شب در تماس با رضا درویش لیست خریدش را به وی اعلام می‌کند.

او حتی زمان آغاز دور جدید تمرینات را مشخص و خواستار برگزاری اردوی 10 روزه در ترکیه هم می‌شود.

درویش که تازه با لیست یحیی و برنامه‌های او برای نیم‌فصل مواجه شده بود چند ساعت بعد مصاحبه یحیی را در رسانه‌ها می‌بیند که اعلام کرده لیست خرید را به باشگاه داده‌ام و همچنین زمان آغاز تمرینات و اردو را هم مشخص کرده‌ام. حتی خواستار تمدید قرارداد بازیکنان آزاد تیم هم شده‌ام اما باشگاه هنوز هیچ اقدامی در مورد تمدیدی‌ها نکرده است.

 در واقع یحیی با این مصاحبه به‌نوعی توپ را در زمین مدیریت باشگاه پرسپولیس انداخته که تا الان اگر فعالیت نقل‌ و انتقالاتی در باشگاه صورت نگرفته مقصرش مدیریت است نه من این درحالی بود که درویش حداقل با نفرات آزاد تیمش وارد مذاکره شده بود و طبیعی است که تمدید با این نفرات زمانبر باشد. در هر صورت چنین اقدام سیاستمدارانه‌ای از سوی یحیی خیلی به مذاق درویش خوش نمی‌آید.

گزارش: نیلوفر مژدهی