پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
شکست والیبال دختران از ویتنام

طرحی نو دراندازیم...

تیم ملی والیبال دختران ایران باز هم شکست خورد.

مرحله دوم رقابت‌های چلنجر کاپ زنان آسیا از امروز (چهارشنبه ۳۱ خرداد) آغاز شد و تیم‌های ملی ایران و ویتنام از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران به مصاف هم رفتند که در پایان ویتنام سه بر صفر پیروز شد.

مهسا کدخدا (کاپیتان)، منا آشفته، سودابه باقرپور، ریحانه کریمی، نگین شیرتری، فاطمه امینی و نگار هاشمی در ترکیب ابتدایی تیم ایران در این دیدار قرار داشتند.

تیم ایران در این مرحله یک دیدار دیگر مقابل ازبکستان انجام می‌دهد که جمعه، دوم تیر ماه برگزارمی‌شود.

به این ترتیب اهداف فدراسیون والیبال در زمینه ی تیم ملی دختران برآورده نشد. وقتی نتوانیم در آسیای مرکزی حرفی برای گفتن داشته باشیم به حتم باید نسبت به برنامه ریزی والیبال زنان تجدید نظر کنیم.

متاسفانه تغییرات هر از گاهی نواب رئیسان فدراسیون نیز دردی را دوا نکرده است. مربیان خارجی درجه دو و سه نیز علی رغم همه ی تبلیغاتی که برای آنها شده اثر گذار نبودند، مربیان وطنی هم یکدیگر راقبول ندارند و در گزینش مهره ها سلیقه ای عمل می شود و با اینکه به طور نهان و آشکار در تمرینات از مربیان مرد استفاده می کنیم اما باز درجا می زنیم.

این شایسته والیبال کشوری نیست که بیش از 80 میلیون جمعیت دارد، بحث پوشش و لباس دیگر تکراری است، اصل قضیه نگاهی اصولی به والیبال بانوان است.

بیاییم با همه ی احترامی که برای تک تک دختران شجاع و برازنده ورزش والیبال داریم طرحی نو دراندازیم.

نویسنده: جمشید حمیدی