پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
رونالدو و رکورد 200 بازی ملی

فردا زیباتر است

کریستیانو رونالدو در دویستمین بازی پرتغال گل پیروزی را به ثمر رساند.

رونالدو در هنگام تبدیل شدن به اولین بازیکن مردی که به 200 بازی ملی رسید، می گوید: این لحظه ای است که هرگز انتظارش را ندارید.

کریستیانو رونالدو تبدیل به اولین بازیکن فوتبال مردانی شد که 200 بازی بین المللی انجام دادند و وی این نقطه عطف را با زدن گل پیروزی در دقیقه 89 جشن گرفت تا پرتغال با نتیجه یک بر صفر ایسلند را در مقدماتی قهرمانی اروپا شکست دهد.

رونالدو در بازی روز سه‌شنبه مقابل ایسلند تک گل را به ثمر رساند که پس از اخراج ویلوم ویلومسون در فاصله 10 دقیقه تا پایان رقابت‌های مقدماتی یورو 2024، با 10 نفر بازی کرد.

رونالدو 38 ساله با پشت سر گذاشتن رکورد 196 بازی ملی بادر المطوا، مهاجم کویتی، پیش از شروع بازی روز سه شنبه به دلیل رسیدن به 200 بازی برای پرتغال تقریباً 20 سال پس از اولین بازی خود برای تیم ملی، توسط رکوردهای جهانی گینس مورد تقدیر قرار گرفت.

رونالدو به مناسبت دویستمین بازی ملی خود، حساب رسمی تیم پرتغال در توییتر این پیام را منتشر کرد: «چگونه شروع شد. چطور پیش می‌رود»، بالای تصویری از رونالدوی جوان که در اولین حضورش برای پرتغال بازی می‌کرد، در کنار عکسی از رونالدو شاد در بازی روز سه‌شنبه.

رونالدو همچنین روز سه‌شنبه با زدن 123مین گل خود برای پرتغال، رکورد خود را در گل‌های بین‌المللی به ثبت رساند و شبی خاطره‌انگیز دیگر را برای ستاره سابق رئال مادرید و منچستریونایتد رقم زد.

رونالدو گفت که از انجام 200 بازی برای پرتغال "بسیار مفتخر" است.

"خیلی خوشحال هستم. این همان لحظه ای است که هرگز انتظار انجام آن را ندارید، 200 بازی ملی. رونالدو به وب سایت یوفا گفت: برای من این یک دستاورد باورنکردنی است. "البته، زدن گل پیروزی، خیلی خاص تر است."

رونالدو در پاسخ به سوالی درباره خاص ترین بازی در بین 199 بازی که تاکنون انجام شده، نمی تواند تنها یکی را انتخاب کند.

«انتخاب تنها یکی سخت است. من خیلی لحظات قشنگی داشتم یورو 2016، لیگ ملت‌ها، اما لحظات بسیار زیبایی وجود دارد و به همین دلیل ترجیح می‌دهم بگویم بازی بعدی بهترین است.

رونالدو دیشب چندین موقعیت را از دست داده بود و در دقیقه 83 به دلیل شیرجه زدن با کارت زرد جریمه شد، قبل از اینکه در نهایت با ضربه سر گونکالو ایناسیو به سمت پایین توپ را برای مهاجم از فاصله نزدیک به گل رساند.

حتی در آن زمان هم منتظر بررسی یک کمک داور ویدیویی (VAR) بود تا اینکه رونالدو بتواند به سبک خاص خود جشن بگیرد.

ژائو موتینیو هافبک پرتغال با 146 بازی دومین بازیکن مرد پرتغال است و پپه مدافع با 133 بازی سوم است.

برگردان: هستی رفیعی