پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
لیگ ملت های جهان

باخت باوجود جنگندگی

تیم ملی والیبال ایران بازی مقابل ایتالیا را در سه ست واگذار کرد.

25-19، 25-16 و 26-24 نتیجه ای که قابل پیش بینی بود، چرا که لاجوردین پوشان با همین ترکیب قهرمان جهان شده بودند و بازیکنانی که الفبای والیبال را به خوبی آموخته و به درستی در خدمت تاکتیک قرار داده بودند.

یک کامپیوتر به معنای واقعی که جیانلی نام دارد صحنه هایی را خلق کرد که به راستی اعجاب انگیز بود.

وی هر لحظه که اراده می کرد سیستم دیکته شده ای را به مرحله اجرا در می آورد که پیش بینی آن امکان پذیر نبود. جیانلی در این بازی بیش تر از دو چپ دست جوان خود رومانو و میچلتو سود برد و خیلی تلاش نکرد تاکتیک های پیچیده ای را به نمایش بگذارد.

 از قضا این دو بازیکن قدردان پاس ها و بازی گردانی ارزشمند ترین بازیکن جهانی لهستان بودند. شاهکار این پاسور خنده رو را در ست سوم دیده ایم که چگونه عقب ماندگی 20-24 تیمش را با سرویس های عالی جبران کرد. اینکه می نویسیم والیبال ورزش انسان های هوشمند است تنها در تکنیک خلاصه نمی شود و جیانلی یکی از این هوشمندان است.

از سوی دیگر تیم ملی ما دو ست شجاعانه مقابل لاجوردین پوشان جنگیدند و ترکیب های متفاوت خود را سرسختانه به تصویر کشیدند تا ناامیدی مطلق روز های گذشته به روزنه های امید برای مسابقات دیگر گشوده شود.

متاسفانه خوب توپ نگرفتیم ولی اعتقاد داریم که با تیم ما بازنده مطلق نبوده است و می شود با این روحیه دست به پیکار جویی زد.

بازی بعدی ما فردا با تیم ایالات متحده نشان خواهد داد که ما چقدر رو به پیشرفت و خودباوری هستیم.

امتیاز آوران بازی:

مرتضی شریفی از تیم ملی والیبال ایران با کسب 8 امتیاز بهترین بازیکن ایران نام گرفت. امین اسماعیل نژاد ملی پوش والیبال ایران با کسب 7 امتیاز دومین بازیکن ایران از نظر امتیاز آوری بود.

در تیم ایتالیا میکلتو با کسب 15 امتیاز بهترین بازیکن ایتالیا نام گرفت. این قدرتی زن تیم ملی والیبال ایتالیا در هفته دوم این رقابت ها با نظر دجورجی سرمربی این تیم به ترکیب لاجوردی پوشان اضافه شد.

نویسنده: جمشید حمیدی