پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
فصل نقل و انتقالات و تحرک دوباره دلال ها؛

بمب ها، آوار نشوند!

مدیران و مربیان باشگاهی در شروع فصل نقل و انتقالات مراقب باشند، جذب بازیکنان با درایت و بر اساس نیاز فنی انجام و دست دلال‌ها و واسطه ها کوتاه شود.

طبق برنامه اعلام شده، فصل جدید لیگ باشگاهی کشور از دهم مرداد ماه آغاز خواهد شد. بر این اساس تیم‌های حاضر با تکمیل کادر  فنی خود باید دوره آماده سازی را اغاز کنند.

هنوز موضوع مربیگری چند تیم حاضر مشخص نیست. بازیکنان زیادی مترصد عقد قرارداد با تیم‌های مورد نظر خود‌هستند. تمدید قراردادها هم هنوز شکل درستی نگرفته است.

سال گذشته مبالغ قرارداد بازیکنان افزایش نجومی داشت و مشکلات زیادی پیش روی مدیران قرارداد.

از طرفی مشکلات تحریم ها باعث دردسر برای نهادهای اقتصادی شد و باشگاه ها نتوانستند از حمایت این طیف در مباحث پشتیبانی و اسپانسرینگ بهره کافی ببرند.

مسائل دیگر درآمد زایی از جمله حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی هم لاینحل مانده است. بسیاری از باشگاه ها در تکالیف مالی خود با مربیان و بازیکنان فصل گذشته به بن بست خوردند. هنوز نفرات زیادی هستند که درصد بالایی  از مبلغ قرارداد خود را نگرفته اند.

تلنبار شدن این مطالبات و شروع فصل نقل و انتقالات و لزوم جذب نفرات را باید به نحوی مدیریت کرد. نباید اجازه داد رقابت در جذب ستاره‌ها با تلاش پشت پرده دلال‌ها و واسطه ها همراه شود.

 در سنوات گذشته بسیاری از این به اصطلاح بمب های به خدمت گرفته شده بر سر تیم‌ها آوار شد و مشکلات عدیده ایجاد کرد. با اعلام سقف قراردادها و ایجاد محدودیت در صرف هزینه ها، قطعا مشکلاتی در این فصل خواهیم داشت. باید موضوع نظارت ها را مهم شمرد و قوانین و دستور العمل ها را به درستی اجرا کرد.

فرصت زیادی تا شروع فصل تازه رقابت‌ها نداریم .چهار نماینده ایران هم باید در رقابت‌های باشگاههای آسیا در شهریور شرکت کنند.

رقبای آسیایی در شرق و غرب ‌منطقه برای این‌پیکارها دندان تیز کرده اند. باید دوران آماده سازی را به فوریت آغاز کرد و با برنامه ریزی و طراحی درست در میدان رقابت حاضر شد.

نویسنده: احمد میرزاییان