پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

چالش های قلعه‌ نوعی برای داشتن تیمی لایق

امیر قلعه ‌نوعی فرصت دارد در زمان پیش رو تیمی لایق نام ایران روانه جام ملت ‌های آسیا کند.

تورنمنت کافا برای تیم ملی فوتبال و امیر قلعه ‌نویی اگرچه پایان خوشی داشت و در نهایت با کسب عنوان قهرمانی در این رقابت ‌ها که البته رقبای سختی هم در آنها نداشتیم به پایان رسید، اما از طرف دیگر زنگ خطری جدی برای فوتبال ما به صدا درآمد تا متوجه شویم در جام ملت‌های آسیا با روندی که درپیش داریم، کار بسیار سختی پیش‌رو خواهیم داشت.

تیم ما در فیفادی اخیر که در پایان فصل فوتبالی و همراه با خستگی بازیکنان از دیدارهای باشگاهی همراه بود، با تمام قوا و تقریبا با همه ستاره‌های خود به تورنمنتی رفت که به‌جز ازبکستان فینالیست که آنها هم جزء تیم‌های درجه یک آسیایی نیست، رقیب چندان مهمی نداشت.

افغانستان و قرقیزستان عملا از پیش باخته بودند و بیشتر به عنوان یک حریف تمرینی برای گلزنی ستاره‌های ما محسوب می‌شدند. اما با این حال سه دیدار تیم ما در کافا حاوی نکاتی بود که نشان می‌دهد کادر فنی ایران و در راس آنها امیر قلعه‌نویی کار بسیار سختی برای موفقیت تیمش در جام ملت‌ها خواهد داشت.

یکی از نقاط ضعف تیم ما که در این تورنمنت به‌وضوح به چشم آمد و کارشناسان نیز به آن اذعان داشتند شکنندگی خط دفاعی بود،. اگرچه در این بازی ها ضعف‌های تاکتیکی مشهودی داشتیم اما نمی‌توان در این مقطع از سرمربی تیم ملی خرده گرفت. به‌هر‌حال او در شروع کار قرار دارد و نیاز به زمان بیشتری دارد تا تفکراتش را در تیم ملی پیاده کند.

تا جام ملت‌ها قلعه ‌نویی فرصت پیاده کردن تفکراتش را دارد و در این مسابقات باید عملکرد این مربی و تیمش را مورد ارزیابی قرار داد. فقط می‌توان گفت که در جام ملت‌ها مدعیان قهرمانی یکی دو تیم نخواهند بود و قطعا 4، 5 تیم هستند برای قهرمانی وارد بازی‌ها شده و کار تیم ملی بسیار سخت خواهد بود.

گزارش: نیلوفر مژدهی