پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
دوپینگ غیرت در فوتبال

روشن: پشتیبان نکونام و قلعه نویی باشیم

حمایت از دو مربی ایرانی وظیفه جامعه فوتبال است. ما باید به داشته هایمان اتکا کنیم و اجازه ندهیم سرمایه های موجود به هدر برود.

حسن روشن اسطوره فوتبال ایران درباره انتخاب جواد نکونام به عنوان مربی استقلال گفت: خوشحال هستم که یک مربی ایرانی جای خارجی های کم توان را گرفته است و انتظار دارم که جواد نکونام که مانند نامش خوش نام و متشخص است بتواند جایگاه خود را حفظ و ارتقا بخشد.

اغلب مربیان خارجی که به ایران آمدند سال ها بی کار بودند و با حرف ها رفتار خود موجبات ناراحتی مربیان وطنی شدند مثل کی روش که معتقد بود ایرانیان استعداد مربیگری ندارند.

روشن افزود: نمی دانم که نکونام را کمیته فنی انتخاب کرد یا اینکه او را برگزیده اند و به کمیته فنی معرفی کرد.ند کمیته فنی باید ماهی یک بار در باشگاه جلسه داشته باشند و مسائل و مشکلات را با سرمربی مورد بحث و بررسی قرار دهند، پشت نکونام باشند و او را تنها نگذارند.

خوشبختانه شنیده ام که انتخاب شایسته ای است دنبال دو دستیار اسپانیایی است، اسپانیا مربیان بسیار خوبی دارد ولی باید وظایف هر فرد مشخص باشد و آنها نقش مشاور سرمربی را ایفا کنند. از نگاه من باید دست نکونام برای انتخاب بازیکنان باز باشد تا بتواند براساس سیستمی که مدنظر دارد یار بگیرد.

توپچی و گلزن نامدار دهه 50 فوتبال ایران درباره قلعه نویی و تیم ملی در جام کافا نیز می گوید: به اعتقاد من حضور در جام کافا در شناخت ترکیب تیم به سرمربی جدید کمک کرده است، با این نظریه که بهتر بود از جوان تر ها استفاده می کرد هم موافق هستم ولی فراموش نکنیم که جوانگرایی ما باید برای جام جهانی فوتبال ایران و دو مربی جوان ما در این برهه به حمایت و کمک نیاز دارند تا در سایه ی غیرت که دوپینگ ورزشکاران ایران است در مسابقات مهم پیش رو موفق باشند.

در این رهگذر مربیان ایرانی نباید نسبت به همدیگر جبهه داشته باشند، پشت همدیگر را که خالی کنند باز سر و کله مربیان بیکار خارجی در فوتبال ایران پیدا می شود.

گفت و گو: ج - دوستدار