پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

فرصت طلبی در شورای المپیک آسیا

آنان که با الفبای شورای المپیک آسیا آشنا هستند قطعا واقفند که حسین مسلم در سایه شیخ احمد الفهد الصباح مطرح شد و پیشرفت او در ظل توجهات شیخ احمد بود وگرنه هیچکس او را نمی شناخت و با تکبر و نخوتی که در جوهره اوست هرگز در ورزش آسیا مطرح نمی‌شد.

خلبان بلند پروازی که رویای رسیدن بر بام ورزش قاره کهن را در سر می‌پروراند غافل از این امر مهم است که عرصه سیمرغ نه جولانگه اوست بلکه باید دریابد و درک کند که حتی اوج گرفتن او در آسیا زیر سایه مهربانی شیخ احمد رییس پیشین شورای المپیک آسیا است.

شیخ احمد که همواره به ورزش ایران توجه ویژه ای داشته است، وی این خلبان متوهم را در ورزش و شورای المپیک آسیا مطرح کرد ولی با مشکلاتی که در شورای المپیک آسیا پیش آمد، حسین مسلم مقابل شیخ قد علم کرد و هم اکنون واژه قدرنشناسی و ناسپاسی را به خوبی برای همگان تببین نموده است.

پایه گذار نسل نوین شورای المپیک آسیا، شیخ طلال را برای جانشینی خود مطرح کرده است و این روزها حسین مسلم در تلاش است با تخریب شیخ احمد خود را به بام ورزش آسیا برساند.

او هرگز در حد و قواره‌ی این پست مهم المپیکی نیست و تیک‌آف او به سوی اوج گرفتن در ورزش آسیا یک خطر بسیار جدی است که شورای المپیک آسیا را تهدید، تحدید و تحقیر می‌کند.

بهتر است حسین مسلم به عقب بنگرد و دریابد و به یاد بیاورد که او بدون شیخ هیچ است.

نویسنده: علی افتخاری کارشناس ورزش