پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
نقض ادعای مدیران از سوی ستاره استقلال؛

قائدی: بیست درصد هم نگرفته ام

حرف های قلمبه سلمبه مدیران استقلال و ادعای درآمدهای نجومی و پرداخت های هفتاد درصدی به بازیکنان به سحر و جادو شباهت دارد. قائدی به صراحت این حرف ها را تکذیب کرد و گفت من بیست درصد هم نگرفته ام!

در این فوتبال بی در و پیکر حرف ها و ادعاهای عجیب و غریب کم نشنیده ایم. یکی از درآمدهای نجومی و میلیاردی می گوید. دیگری از انتقال ماشین شخصی به بازیکن‌ خبر می دهد.

نفر بعدی در صفحه تلویزیون با دک و پز عالی از پرداخت هفتاد هشتاد درصدی به بازیکنان‌می گوید و قهرمانی را به رخ می کشد.

از قدیم گفته اند:

حرفی بزن که بتوانی آن را بنویسی -  چیزی بنویس که بتوانی پای آن را امضا کنی - چیزی را امضا کن که بتوانی آن را  به گردن بگیری.

این جملات مصداق عملکرد دو گانه مدیران گذشته وحال مدیران استقلال است که راست حرف نمی زنند.

حرف های پرطمطراق و دهان پر کنی که بی مایه است و بی محتوا. مهدی قائدی بدون هیچ ادعایی ستاره اول و آخر تیم استقلال است. او در پیروزی ها و بردهای استقلال نقش بی بدیلی داشت و مرد اول آبی ها بود.

قائدی در برنامه تلویزیونی ورزشگاه عملکرد مدیران فصل گدشته را به‌ صراحت زیر سوال برد و تصریح کرد ما در تمرینات روزانه آب خوردن هم نداشتیم! برخی از بازیکنان با اسنپ و موتور در تمرینات حاضر می شدند.

او گفت: من بیست درصد از قراردادم را هم نگرفته ام و نمی دانم چگونه مدیران باشگاه از پرداخت های هفتاد هشتاد درصدی سخن‌می گویند؟

جالب اینکه مدیران فائقه باشگاه شبانه در برنامه های تلویزیونی حاضر شده و از درآمدهای نجومی و ساخت ورزشگاه و ....حرف می زدند! آنها به صورت مکرر تاکید می کردند ما وام گرفتیم تا به بازیکنان پرداخت کنیم تا آنها اعتصاب نکنند!

قائدی این سخنان را هم رد کرد و گفت: بازیکنان اگر چه پولی نگرفتند اما تا پای جان جنگیدند تا قهرمانی را برای هواداران به ارمغان بیاورند.

چندی‌پیش قربان زاده در یک برنامه تلویزیونی از برداشت از حساب مردم و خودروهای شخصی برای مسئولان باشگاه و پرداخت حقوق ماهیانه ۲۵ میلیونی برای راننده ها گفت.

این نفرات در هتل اسپیناس مستقر بودند و هزینه‌های گزافی به باشگاه تحمیل کردند.

 مدیران گذشته باشگاه باید پاسخ دهند، چگونه است برای خودتان و اعوان و انصارتان هتل درجه یک و غذا و بستنی و ...را جایز می دانستید، اما آب را هم از بازیکن دریغ می کردید؟

دیشب قنبرزاده نایب رئیس فدراسیون در شبکه خبر شمه ای از عملکرد باشگاه های حاضر را با مدارک و مستندات ارائه داد.

وی با نشان دادن آمار و ارقام و نمودار، عملکرد سوال برانگیز استقلال را از میزان وحشتناک بدهی ها در اختیار هواداران و مخاطبان گذاشت.

سهام مردم در بورس خالی و در جای نامعلوم هزینه شد. آنچه که باقی مانده بود طبق آمار ارائه شده از سوی نایب رئیس فدراسیون، سهام مردم به یک سوم کاهش یافته است (این آمار مربوط به پایان فروردین ۱۴۰۲ است).

باید سوال کرد با این پول ها چه کردید؟ شما مدعی پرداخت به بازیکنان و مربیان هستید، اما ساپینتو تا روز آخر گفت که هفت‌ ماه حقوق نگرفته ام. قایدی هم مدعی است بیست درصد از قراردادش را دریافت نکرده است و...

به نظر می رسد حذف فاجعه آمیز از جام باشگاه های آسیا نتیجه این سو مدیریت ها است که مدیران گذشته به آن افتخار می کنند. همانطور که بارها تاکید کرده ایم باید بررسی جامع تری نسبت به عملکرد فصل گذشته مدیران باشگاه داشت.

این ‌مصلحت اندیشی ها و چشم پوشی ها به نفع باشگاه و هواداران نیست. دیروز قائدی مسائل پشت پرده را گفت و برخی از واقعیات را عیان کرد.

یقینا اگر فردا بازیکنان دیگری هم مورد سوال واقع شوند و پشت تریبون قرار بگیرند، نکات تاسف باری از عملکرد مدیران را‌بازگو خواهند کرد. لذا واکاوی و رسیدگی دقیق و شفاف و رویت صورت های مالی را باید در اولویت قرار داد و یک بار نتایج حاصله را به هواداران گفت و به غائله خاتمه بخشید.

نویسنده: احمد میرزاییان