چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

الله وردی: قلعه نویی و پیروانی باید حرمت همدیگر را نگه دارند

در حالی که برخی از پیشکسوتان برای مقرب شدن دوی صد متر می روند، عده ای هم حسرت می خورند که چگونه عمر و جوانی را در راه ورزش گذاشته اند اما سودش را آدم های غیر مرتبط برده اند. بخوانید تا به یک گوشه از این واقعیت ها واقف شوید.

جواد الله وردی پیشکسوت سرشناس فوتبال ایران و مدافع ملی پوش بسیار خوب اسبق تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران در گفت و گویی با البرز ورزشی اظهار داشت: به اعتقاد من فوتبال ایران فقط برای امثال علی کفاشیان پرمنفعت است زیرا وی طی هشت سال ریاست خود در راس فدراسیون از موقعیت ویژه ای برخوردار شده بود اما متاسفانه به فوتبال ما لطمه فراوانی وارد آورد. جالب است بدانید آقا زاده ایشان اتوموبیل پورشه ای سوار می شد که حدود سه میلیارد تومان ارزش داشت اما پیشکسوتان حتی در حسرت یک بفرما هم سوخته اند. من به این ماشین گرانقیمت فرزند ایشان حسادت نمی ورزم و فقط واقعیت ها را می گویم. یادم می آید طول زمان ریاست وی هرگاه از عملکرد او انتقاد می کردیم وی به جای پاسخگویی تنها لبخند می زد و همه را سیاه می کرد.

وی همچنین افزود: متاسفانه کرونا جهان ورزش را تحت تاثیر قرار داده و این شامل حال فوتبال کشورمان نیز شده است اما به قول امیرحاح رضایی (کارشناس فوتبال) کرونای فساد فوتبال از کرونای واقعی خطرناک تر است. برخی افراد فرصت طلب و سودجو به دنبال درآمدزایی در این ورزش هستند و چه فایده که هیچکس هم جلودارشان نیست و به صورت غیرقانونی هرکاری که بخواهند انجام می دهند و آب از آب تکان نمی خورد.

الله وردی تصریح کرد: یک سری موجودات نامرئی در کره زمین وجود دارد که هرکسی نمی تواند به راحتی آنها را ببیند! برخی افراد خاص که دائما به دنبال پست و مقام و منافع شخصی خودشان هستند و باعث می شوند تا اوضاع اقتصادی مملکت و به خصوص فوتبال روز به روز تضعیف شود جزو همین موجودات نامرئی اند. در کره جنوبی مسابقات ورزشی را از سر گرفته اند اما آقایان در ایران هیچ اقدامی نمی کنند. هرچند که معتقدم جان مردم مهمتر از هر رویداد ورزشی است و نباید آن را نادیده گرفت.

الله وردی در پایان در خصوص کدورت های پیش آمده میان امیر قلعه نویی و افشین پیروانی نیز چنین گفت: متاسفانه هر دو آنها احترام و حرمت همدیگر را نگه نمی دارند و مکررا علیه هم جبهه می گیرند. آنوقت انتظار داریم نسل جوان آنها را الگوی خود قرار دهند! وقتی بزرگان فوتبال و پیشکسوتان تیم های صاحب نامی چون پرسپولیس و استقلال اینطور خط قرمزها را رد می کنند نباید از نسل جوان انتظار بیشتری داشته باشیم.

گفت و گو از: حامد قاسمی