پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

توافق پشت ‌پرده لیگ برتری‌ها

 چند باشگاه لیگ ‌برتری برای کم کردن دستمزدها، توافق پشت‌پرده انجام دادند.

تعدادی از باشگاه‌های لیگ برتری پشت پرده توافقاتی با یکدیگر داشته‌اند تا اجازه ندهند بازیکنان، مربیان و البته واسطه در بازار نقل و انتقالت قیمت خود را بالا برده و دستمزد سنگینی را طلب کنند.

 این باشگاه‌ها برای دستمزد بازیکنان و مربیان سقفی را تعیین کرده‌اند و خواستار این شده‌اند که همگی در مذاکرات‌شان با بازیکنان و مربیان آزاد، بر اساس مبلغی مشخص، رقم تعیین کنند.

شنیده ایم این باشگاه‌ها برای بازیکنان دستمزد 3 تا 5 میلیاردی در نظر دارند و برای مربیان هم سه تا چهار میلیارد دستمزد تعیین کرده‌اند. اینکه این اقدام آنها تا چه اندازه در بازار نقل و انتقالات تاثیر‌گذار خواهد بود را گذر زمان نشان خواهد داد.

 همین مساله حداقل تا الان باعث شده که بازیکنان و مربیان در مذاکرات‌شان با باشگاه‌های خود و تیم‌های دیگر نتوانند به توافق مالی برسند و بازار‌‌گرمی‌شان هم تا حد زیادی بی‌اثر بوده است. البته حساب یک‌سری از باشگاه‌های متمول لیگ برتری جداست و این باشگاه‌ها برای بستن تیمی پرستاره و تضعیف رقبای خود پیشنهادهای وسوسه‌انگیزی را به بازیکنان شاخص لیگ برتری می‌دهند.

 هر‌چند تعداد این باشگاه‌ها و تعداد بازیکن لیگ برتری که می‌توانند جذب کنند مشخص است و شاید بعد از تکمیل‌ظرفیت این دسته از باشگاه‌ها آن وقت تازه باشگاه‌های دیگر فعالیت‌های نقل و انتقالاتی خود را به‌صورت جدی‌تری دنبال کنند.

گزارش: نیلوفر مژدهی