پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

یک فرانسوی جیمز لبرون جدید بسکتبال جهان!

همه نگاه ها به پدیده بسکتبال فرانسه ویکتور ویمبانیاما معطوف است، زیرا ایالات متحده در حال آماده شدن برای شروع درفت 2023 برای اتحادیه ملی بسکتبال (NBA) است.

در یک کنفرانس خبری اعلام شد، این جوان 19 ساله در میان گمانه زنی ها مبنی بر اینکه او می تواند یکی از قوی ترین چشم انداز های سال های اخیر باشد، به خبرنگاران خوش آمد گفت. انتظار می رود که او پنجشنبه شب به عنوان منتخب شماره یک لیگ انتخاب شود.
مبانیاما گفت: از زمانی که از این پیش نویس اطلاع داشتم، دقیقاً چگونه کار می کند، می خواستم اولین باشم.
فکر می‌کنم در سن 12 سالگی فهمیدم که می‌توانم یک بسکتبالیست حرفه‌ای باشم. فردا، قرار است اتفاقی بیفتد، چیزی که سال‌ها و سال‌ها [به آن] فکر می‌کردم. واقعا نمی توانم احساسم را از بابت حضور در NBA توصیف کنم. 
انتظار می رود ویمبانیاما، که در ارتفاع 2.23 متری (7 فوت، 4 اینچ) قرار دارد، توسط سن آنتونیو اسپرز در تگزاس انتخاب شود. اما خود ومبانیاما اشاره کرده است که این روند هنوز به طور رسمی نهایی نشده است.
نام ویمبانیاما گاهی اوقات در همان جمله لبرون جیمز، بهترین بازیکن تاریخ ذکر می شود. از بالر فرانسوی به عنوان یک استعداد بالقوه نسلی صحبت می شود که به دلیل جثه، ورزشکاری و توانایی فنی اش مورد توجه قرار گرفته است.
جی بیلاس، تحلیلگر بسکتبال ESPN در یک کنفرانس تلفنی گفت: من هرگز چیزی شبیه او را در زمین بسکتبال ندیده ام.
با این حال، چنین انتظاراتی همیشه به واقعیت تبدیل نمی شود، زیرا بازیکنانی که برای آنها تبلیغات و شایعه می شوند، گاهی اوقات عملکرد ضعیفی دارند، تسلیم آسیب دیدگی می شوند یا تحت فشاری که از معروف ترین لیگ بسکتبال جهان وارد می شود، کمرشان خم می شوند.
به نظر می رسد ومبانیاما از این فشارها آگاه است اما می گوید که با آنها راحت است.
او گفت: من اجازه نمی‌دهم همه این چیزها وارد ذهنم شود. من آنقدر از خودم توقع دارم که از همه این چیزها مصون هستم. من واقعاً اهمیتی نمی دهم.
برگردان: هستی رفیعی