پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

اتومبیلرانی در راه سر زندگی

در میان ورزش های مدرن جهان اتومبیلرانی یکی از مهیج ترین آنها است که در کشور ما هنوز مورد حمایت و پشتیانی قرار نگرفته است.

مسابقاتی که اساس آن رقابت مبتی بر مهارت است. فرمول یک شاید بارز ترین مسابقات اتومبیلرانی باشد که به جایزه بزرگ دنیا شهرت دارد و کشور های مختلف برای میزبانی و برگزاری آن سر و دست می شکنند ولی در کشور ما این ورزش نیست در سایه ی توجه و نگاه افراطی به فوتبال قرار گرفته است.

با این همه در گوشه و کنار تهران بزرگ شاهد مانور و نمایش دیدنی از رقابت اتومبیلرانان سراسر کشور هستیم که کمتر بازتاب یافته است. روزی که مازیار ناظمی ریاست فدراسیون این رشته را بر عهده گرفته اگرچه مورد نقد و انتقادات قرار گرفته بود اما انصاف بدهیم که در عرض سه سال گذشته گرد و غبار این رشته را تکانده و رونقی به اتومبیلرانی کشور بخشیده است تاجایی که بسیاری از قهرمانان زن و مرد اتومبیلرانی که همواره معترض و منتقد بودند امروز اوضاع را تا حدود زیادی بر وفق مراد می دانند.

البته که اشتباه هاتی هم در فدراسیون وجود داشته و دارد اما انصاف بدهیم که مازیار ناظمی در راه زنده نگه داشتن ورزش اتومبیلرانی از طریق درآمدزایی هایی که کرده است نقش انکار ناپذیری را ایفا کرده است.

ناظمی از جنس رسانه است و بوده راه های ارتباطات اجتماعی و اصولی را می داند و به همین دلیل می تواند گام های مهمتری برای ارتقا اتومبیلرانی کشور بردارد و حتی در زمینه توریسم ورزشی موثر باشد لذا جا دارد که از مدیران جوان و خلاق همانند مازیار ناظمی حمایت کنیم و این مهم مورد عنایب شخص وزیر ورزش قرار گیرد.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی