پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گفت و گو با ایرانی موفق در استرالیا

غیاثی: با ایرانیان پنج بار قهرمان جهان شدیم

یکی از ایرانیان موفق در آنسوی مرز ها رحیم غیاثی است.

دفاع راست سابق تیم های دارایی و بانک ملی، همبازی پرویز قلیچ خانی از شاگردان جلال طالبی که هم اینک در استرالیا موقعیت ممتاز ورزشی و اجتماعی دارد.

دارای مدرک دکتری تکنولوژی فوتبال که در کشور های نیوزلند، هندوستان و استرالیا فوتبال بازی کرد و در همه ی این کشور ها به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد.

غیاثی هم اینک کمپانی UGG که تولید کننده کفش برند از پوست گوسفند استرالیایی است ولی عمده ترین تلاش های این روز های مرد ورزشی تهیه لوازم ارزان برای آکادمی های کشور های ضعیف است. وی خود هم اینک حدود 70 آکادمی رایگان را در ونکوور اداره می کند.

غیاثی در گفت و گو با البرز ورزشی درمورد موقعیت ایرانیان ورزشکار در این کشور می گوید: کاپیتان تیم فوتسال استرالیا یک ایرانی به نام سروش کشاورز است و دمیان ارزانی با بازیکن شاغل در تیم های منچستر سیتی انگلیس در بازگشت به استرالیا عضو تیم ملی این کشور است ضمن اینکه ما در هفت دوره از مسابقات پیشکسوتان جهان پنج عنوان قهرمانی کسب کردیم و بازیکنانی چون مهدوی، اکبرپور، میرزا پور، تقی پور و رضا جباری (کاپیتان تیم) نام ایرانیان را در عرصه فوتبال پیشکسوتان دنیا بلند آوازه ساخته اند.

غیاثی در پاسخ به پرسش ما که آیا با فدراسیون فوتبال ایران همکاری دارید می گوید: گاهی ارتباطاتی داشته ایم ولی واقعیت این است که ما نمی توانیم با هم کار کنیم اما هرجا که هستیم به عنوان یک ایرانی برای فوتبال کشورمان آرزوی موفقیت می کنیم.

گفت و گو: رضا صادق زاده