پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
تشکری که نشان دهنده رشد حرفه‌ای نوجوان است

طاها خالقی پدیده دیگری از آکادمی حامی

در آغاز فصل تابستان هستیم. اغلب خانواده‌ها برای انتخاب مدرسه فوتبال و آکادمی نگرانی‌های فراوانی دارند؛ آنها نگرانند که فرزند خود را برای قرار گرفتن در مسیر درست، کجا ببرند؟!

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: در سال های اخیر، مدارس و آکادمی‌های زیادی در کشور ایجاد شده که براساس سیاست و هدفگذاری فدراسیون، باید محلی برای پرورش استعدادهای فوتبال کشور باشند. اما برخلاف فلسفه کاری و اصول حرفه‌ای تعیین شده، اغلب این مدارس به محلی برای کسب درآمد و دکانی با هدف پولسازی تبدیل شده‌اند که نقدهای فراوانی به آنها وارد است. اما در این آشفته بازار، آکادمی‌ خوب و سلامت هم وجود دارد که خانواده‌ها بدون هرگونه دغدغه و نگرانی می‌توانند فرزند خود را با خیال آسوده ثبت‌نام کنند و امیدوار باشند که اگر کودک یا نوجوان‌شان صاحب استعداد نهفته در فوتبال است، زیر نظر مربیان خوب و سازنده شکوفا شود.

آکادمی فوتبال حامی؛ همانطور که از اسمش پیداست، یکی از همین مراکز حرفه‌ای و استاندارد در فوتبال تهران است که طی سال های اخیر بازیکنان زیادی را به تیم‌های پایه در باشگاه‌های بزرگ معرفی کرده است و «حامی» بچه‌های مستعد فوتبال تهران است.

آخرین نمونه از سازندگی آکادمی «حامی» معرفی یک پدیده به نام «طاها خالقی» است که پس مدتی تمرین در این آکادمی مورد توجه چند تیم بزرگ تهرانی قرار گرفته و احتمالا یک تیم‌ لیگ‌برتری را برای ادامه فوتبال انتخاب خواهد کرد.

براساس مشاوره‌های مدیران آکادمی حامی، باشگاه پیکان که توجه ویژه‌ای به بازیکنان با استعداد دارد و در سال های اخیر نشان داده که اگر بازیکنی صاحب کیفیت‌های لازم برای بازی در تیم بزرگسالان باشد، توانایی و استعداد او دیده می‌شود؛ بی‌آنکه اسیر دلال‌بازی و زدوبند‌های پشت پرده شود، سیر ترقی و پیشرفت را طی می‌کند و به بالاترین سطح فوتبال باشگاهی ایران می‌رسد.

نکته دیگر اینجاست که سوای آموزش‌های تکنیکی و تاکتیکی، اصول اخلاقی و حرفه‌ای هم در آکادمی «حامی» از همان دوران نوجوانی به بازیکنان آموزش داده می‌شود؛ به همین دلیل طاها خالقی مثل بسیاری از فوتبالیست‌ها که گذشته و مربیان زحمتکش قبلی را فراموش می‌کنند، رفتار نکرده و حالا از مربیان و مدیریت «آکادمی حامی» تشکر و قدردانی می‌کند که اصول اصلی فوتبال ‌ را به او آموخته‌اند. وقتی خانواده طاها خالقی هم از آکادمی حامی بابت حمایت‌های فراوان و زحمات بی‌شائبه‌ای که برای رشد این بازیکن شده قدردانی می‌کنند، یعنی این مجموعه کارش را درست انجام داده و می‌شود به این مجموعه اعتماد کرد.

در آغاز فصل تابستان خانواده‌ها باید با وسواس آکادمی فرزند خود را انتخاب کنند که نه استعداد فرزندشان هدر برود، نه پول خانواده دور ریخته شود و نه فوتبالیست نوجوان با اصول حرفه‌ای بیگانه باشد؛ در چنین شرایطی، بی‌شک اتفاقی که برای خانواده طاها خالقی و خود بازیکن رخ داد، در پایان همکاری برای هر خانواده دیگری هم محتمل است که نوجوان‌شان ضمن آموزش و رشد فنی، از منظر اخلاقی و حرفه‌ای هم رشد کرده تا به آینده امیدوار باشند.