پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
زور بازو و تنهایی افراد داخل گود

میلاد عبادی پور؛ من هم بودم معجزه نمی کردم

نسل طلایی والیبال رابطه خوبی با رسانه ها نداشت. آنها ترجیح می دادند که در برنامه های علی ضیا و رامبد جوان شرکت کنند ولی وقتی مقابل پرسش خبرنگاران والیبالی قرار می گرفتند اغلب با بی تفاوتی یا بی اعتنایی از کنار آن می گذشتند.

یادمان می آید که یکبار سعید معروف به نگارنده گفته بود برخی از همکاران شما...

اما در بین همه ی این بازیکنان که اتفاقا ورزشکارانی دوست داشتنی بوده و هستند میلاد عبادی پور شاید متفاوت بوده است، او پارسال کنار تیم ملی بود و بدترین اهانت ها را در فضای مجازی دید و دم فروبست.

هر کسی ظرفیتی دارد و تفکراتی که بر اساس آن شخصیتش شکل می گیرد. پسر خوب سرزمین انگور و چی چست دیروز گفت و گویی با ورزش سه انجام داد که شاید برخی از آنها را ما نیز نوشته باشیم اما خوش تر آن باشد که سر دلبران - گفته آید در حدیث دیگران...

میلاد گفت: بهروز عطایی تنها است، نمی گویم که دستیارانش به او کمک نمی کند ولی وی افرادی مانند سیچلو نیاز داشت. سیستم را باید در تمرینات چید و هنگام مسابقه با حرف نمی شود.

مربیان بزرگ مانند پیازا، مندز و دی جورجی هم اشتباه می کنند ولی افرادی که روی نیمکت مربیگری می نشینند اجازه تکرار اشتباهات را به سرمربی نمی دهند.

در دو ست مسابقه با ایتالیا و آمریکا من هم کنار بچه ها بوده ام نمی توانستم معجزه کنم، در والیبال ما اگر امین اسماعیل نژاد اسپک نزند همه چیز به هم می ریزد. در والیبال می شود سه به شش بازی کرد اما پنج به یک نمی شود.

معروف، موسوی، شهرام محمودی و غفور مانند مسی و رونالدو نابغه های ورزش جهان هستند ولی اعتقاد دارم که دو پاسور کنونی تیم ملی هم جزو بهترین های دنیا هستند. تیم ملی به چند آنالیزور احتیاج دارد و باید به آنالیز ها اعتقاد داشته باشد.

تیم ملی ژاپن همه ی تیم های دنیا را بی چاره کرد، مربیان بزرگ مانند فلیپ بلین که هدایت ژاپن را برعهده دارد حتی در تمرینات باشگاهی که من بازی می کردم حضور پیدا می کرد و اینکه برای آموختن کسر شان خود نمی دانست.

آقای داورزنی برای والیبال هیچ چیز کم نگذاشت اما او نیز تنها است، باید مانند زمان ولاسکو دو تیم داشته باشیم، ولاسکو 40 بازیکن را آماده در اختیار داشت و به همه فرصت برای ابراز شایستگی می داد.

والیبال ورزش زور بازو نیست باید به روز و مدرن بازی کرد، ما به یک نفر احتیاج داریم که سیستم روز والیبال را ارائه دهد این سیستم ها از برزیل، ایتالیا و آرژانتین می آید باید به بازیکنان والیبال روز دنیا را آموخت و از آنها استفاده کرد.

اینگونه اظهار نظر ها توسط مردی که داخل گود است به مراتب بهتر از حرف هایی است که بعضی ها برای خود شیرین و نزدیک شدن به فدراسیون بیان می کند یا عده ای که همیشه عینک تیره دارند و از زمین و زمان ایراد می گیرند.

توصیه می کنیم همه افرادی که تیم ملی والیبال را دوست دارند یکبار دیگر این مصاحبه جذاب را بخوانند و آن را در ترازوی اندازه گیری و قضاوت قرار دهند.

نویسنده: جمشید حمیدی