پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
 نوجوانان و شکست از ژاپن

عبدی: باید برای مسابقات جهانی آماده شویم

نیمه نخست دیدار تیم های ملی نوجوانان ایران و ژاپن با برتری ۲ بر صفر سامورایی ها به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: در شرایطی که بازی متعادل پیش می‌رفت، گل نخست برای تیم ملی ژاپن در دقیقه ۱۰ توسط ریونوسوکه یادا وارد دروازه ایران شد.

مهاجمان ایران در دقیقه ۲۱ با فشاری که به دروازه‌بان ژاپن آوردند باعث لو رفتن توپ وی شدند، اما ضربه کسری طاهری که موقعیت خوبی داشت به اوت رفت.

پاس در عمق و در نهایت شوت ژاپنی‌ها چسبیده به خط محوطه جریمه در دقیقه ۲۶ با واکنش خوب آرشا شکوری همراه بود، اما ریباند توپ و نفوذ کوهی موچیزوکی و شوت وی وارد دروازه شد.

در دقیقه ۲+۴۵از سوی داور وسط یک پنالتی به نفع ایران گرفته شد اما صحنه منجر به خطا توسط کمک داور آفساد اعلام شد.

سرمربی تیم ملی نوجوانان افزود: به هر ۴ تیمی که توانستند به جام جهانی برسند تبریک می‌گویم و ما هم با ایجاد امکانات بهتر می‌توانیم، آمادگی بهتری به دست آوریم.

حسین عبدی درمورد دلیل شکست مقابل ژاپن، گفت: ما مدتی قبل همین تیم را ۳ بر یک شکست داده بودیم اما اکنون ۳ بر صفر باختیم. این ذات فوتبال است که وقتی در این سطح گلی به ثمر می‌رسانید، می‌توانید به گل‌های بیشتری هم برسید اما در ۸ ماه گذشته تیم ما فقط یک اردو در دبی داشت و فقط ۲ بازی با عربستان انجام دادیم.

وی تاکید کرد: اگر تدارکات بهتری داشته باشید، نتایج بهتری هم می‌گیرید اما تیم ما به دلیل تحریم‌ها و ترانسفر نشدن پول‌های ایران از فیفا نتوانست این شرایط را داشته باشد‌‌‌. از فیفا و هرکس مسئول این کار است خواهش می کنم فوتبال و این بازی زیبا را با مسائل سیاسی ترکیب نکنند. به این خاطر که برای پیشرفت فوتبال ایران به این پول نیاز داریم.

سرمربی تیم ملی نوجوانان افزود: به خاطر همین تحریم‌ها نتوانستیم تدارکات لازم برای حضور در این مسابقات را داشته باشیم اما از مردم ایران و هواداران فوتبال می‌خواهم همچنان از تیم ما حمایت کنند و همه تحریم‌ها حتی پول هایی که نمی‌توانیم از فیفا و AFC دریافت کنیم، فراموش کنند‌. باید این تیم  حمایت شود. در ۴_۳ ماه آینده اردو خواهیم داشت. باید برای بازی‌های آتی آمادگی و تجربه لازم را به دست آوریم.

عبدی گفت: تمام بازی‌ها از ابتدا تا آخر پرچالش و سخت بودند و تمام تیم‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها، خودشان را برای این بازی‌های سخت آماده کرده بودند. برخی تیم‌ها خوب نتیجه گرفتند، تعدادی تلاش خود را کردند و برخی تیم‌ها نیز تمرکز لازم را نداشته و بازی‌ها را واگذار کردند اما به هر حال هر ۴ تیم ازبکستان، ژاپن، کره‌جنوبی و ایران باید تجاربی که از این مسابقات به دست آوردند برای جام جهانی به کار بگیرند زیرا نماینده آسیا هستند.
وی خاطرنشان کرد: ما فقط برای ایران یا ژاپن و کره و ازبکستان بازی نمی‌کنیم بلکه همه ما تیم‌های آسیا هستیم. فلسفه من این است ما برای تایلند،  عمان، سوریه و… بازی خواهیم کرد.