پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
سام گفت و گو با قهرمان نونهالان آسیا

سیار: هدف نهایی رسیدن به مدال المپیک است

کسب عنوان قهرمانی انگیزه زیادی به من داده تا بتوانم در میدان جهانی نوجوانان هم روی سکو بروم.

سام سیار چهارده سال دارد اما با همین سن و این شرایط توانسته در مسابقات جام پیروزی ترکیه و متعاقب آن نوجوانان آسیا به مدال دست پیدا کند. وی در رابطه با چگونگی تمرینات و باشگاهی که در آنجا تمرین می کند به خبرنگار خبرگزاری البرز گفت: چهارده سال دارم و کشتی را از ابتدا در باشگاه کارگران زیر نظر استاد اکبر فلاح کشتی را با تشویق پدرم که ازقهرمانان پیشکسوتان استان تهران هستند.وارد ورزش کشتی شدم.

البته باید عرض کنم که  آقای فلاح در موفقیت من نقش اصلی را داشته چرا که الگوی ورزشی ایشان هستند.

سام سیار در پاسخ به این پرسش که اولین میدان خارجی وی کدام مسابقه بوده اظهار داشت: برای اولین بار و چندی پیش راهی مسابقات بین المللی جام پیروزی ترکیه شدم که در آنجا عنوان سوم را از آن خود کردم بلافاصله راهی پیکارهای آسیایی شدم که توانستم در این میدان با شکست ژاپن، قزاقستان و هند قهرمان وزن ۴۸ کیلو گرم شوم.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشغول پی گیری اردوهای آمادگی هستم و تلاش دارم چنانچه راهی مسابقات جهانی شدم بتوانم بهترین نتیجه را به دست آورم.

سیار در پایان تاکید کرد:  تمام تلاش خودم را به کار خواهم بست تا در مسابقات جهانی بهترین نتیجه را بگیرم. هدفم حضور در بازی های المپیک و موفقیت در این میدان و پیش از آن مسابقات جهانی است. اهتمام خودم را صرف کشتی کرده ام. همین امر باعث شده تا نتوانم درس و مدرسه را بخوبی پی بگیرم امیدوارم این فرصت را داشته  باشم در امتحانات شهریورماه شرکت کنم.

گفت و گو: احمد دباغ