پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
قضاوت منصفانه رئیس فدراسیون والیبال

داورزنی: نقاط ضعف عطایی را برطرف سازیم

رئیس فدراسیون والیبال در گفت و گوی تلویزیونی امروز حقایق را گفت و واقعیت را پذیرفت.

دکتر محمدرضا داورزنی مربیان، بازیکنان و مدیریت سه عامل دخیل در ناکامی های تیم ملی پذیرفت و اظهار داشت که مردم در پیام ها و مراجعات حضوری خود نارضایتی از عملکرد تیم ملی را به وی گفته اند.

وی با اشاره به برخی مشکلات و موانعی که در اعزام تیم ملی به آمریکا و اروپا رخ داده و موجبات به هم خوردن تمرکز سرمربی تیم ملی شده افزود: باید امور را اصلاح کنیم و برای مسابقات انتخابی المپیک تیم و کادرفنی را تقویت سازیم.

والیبال پربیننده ترین ورزش کشور است و حداقل در داخل کشور حدود 50 میلیون نفر این مسابقات را تعقیب می کنند. بدون تردید اگر میثم صالحی و علی اصغر مجرد جراحی نمی شدند و میلاد عبادی پور در اختیار تیم ملی شرایط فرق می کرد. حالا ما باید برای جام ملت های آسیا که از 25 مرداد ماه که در ارومیه برگزار می شود و انتخابی المیپک و همچنین لیگ جهانی آینده برنامه ریزی کنیم و فرصت را برای المپیکی شدن از دست ندهیم.

داورزنی درباره این مسئله که ژاپنی ها از ما جلو زده اند گفت: فراموش نکنیم ژاپن 50 سال پیش المپیک برگزار کرد و قهرمان شد آنها برنامه ریزی طولانی مدتی با بلین آغاز کردند اما این نباید ما را از این بابت که در سطح آسیا قرار بگیریم ناامید سازد، تلاش می کنیم که نقاط ضغف آقای عطایی و تیم ملی را برطرف سازیم و دوباره شرایط را برای اوج گیری تیم ملی فراهم سازیم.

رئیس فدراسیون والیبال درمورد مشکلات روادید بازیکنان و چگونگی اعزام تیم ملی به ایالات متحده گفت: امروز تکلیف روادید بازیکنان در سفارت آمریکا در آنکارا مشخص می شود و شب با آقای عطایی درباره تیم اعزامی مشورت خواهیم گرفت. ما نمی توانیم در لیگ جهانی شرکت نکنیم اما فدراسیون جهانی نیز در این زمینه با ما همکاری لازمه را انجام داده است.

داورزنی همچنین خبر داد که سازمان لیگ فدراسیون والیبال ماموریت داد که مسابقات داخلی کشورمان را تا فروردین هر سال ادامه دهد.

آنچه که از فحوای کلمات رئیس فدراسیون برآمده این که مانند همیشه منطقی و انتقاد پذیر بوده و مسائل را منصفانه مورد قضاوت قرار می دهد و امیدواریم که صحبت های وی به عنوان مرد اول والیبال ایران در اصرار و انکار موافقان مخالفان تیم ملی لحاظ شود.

گزارش: جمشید حمیدی