پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
جشنواره بزرگ و تجلیل از معمار کشتی

فلاح: قدردان طالقانی بزرگ کشتی هستیم

جشنواره پلوانک های تهران فرصتی بود تا نسل آینده ساز کشتی پایتخت با سیمای نامداران این ورزش نیز آشنا شوند.

حضور ۱۵۰۰ نونهال کشتی و جمع کثیری از خانواده ها در سالن قدیمی هفت تیر تهران در راستای تجلیل از بزرگی از بزرگان کشتی و به همت اکبر فلاح قهرمان اسبق جهان و از مربیان سازنده و با سابقه پایتخت نقطه عطفی است در بزرگداشت چهره های ماندگار ورزش اول کشور در همین راستا و طی مصاحبه کوتاه با اکبر فلاح دیدگاه این چهره شاخص کشتی کشور را در  ارتباط با مراسم یاد شده جویا شدیم.

فلاح در همین رابطه به خبرنگار خبرگزاری البرز ورزشی گفت: تجلیل از بزرگان و تلاشگران واقعی کشتی وظیفه همه کسانی است که در عرصه ورزش مسئولیت دارند. کاری که ما در مورد حاج محمدرضا طالقانی انجام می دهیم وظیفه ای بوده که باید مسئولین انجام می دادند اما کوتاهی کردند لذا خودمان دست به کار شدیم تا قدردان گوشه ای از زحمات مردی باشیم که عمر و زندگی خود  را برای کشتی گذاشته است.

وی ادامه داد: طالقانی هم قهرمان بود و هم مسیول اجرایی توانمند و زحمتکش او زمانی که رییس هیات کشتی تهران بود تیم های پایتخت در تمام رده های سنی قهرمان کشور شد. بعدها هم که در مقاطع اجرایی بالاتر یعنی نایب رییسی و ریاست فدراسیون قرار گرفت توانست تیم های کشتی ایران را در تمام رده های سنی به فهرمانی جهان رسانید.

دارنده مدال های طلا و نقره جهان ضمن گلایه از آنان که مرد بزرگی را چون طالقانی را از مسئولیت کنار گذاشتند خاطرنشان کرد: آنها این بزرگوار و تلاشگر واقعی ورزش و کشتی را کنار گذاشتند بی آنکه بعدها کسی قدردان زحمات او باشد. حالا که آنها به وظیفه خود عمل نکرده اند وظیفه ما گوش شکسته هاست تا یاد این عزیزان را  گرامی بداریم. البته در راستای این اقدام خیلی ها به ما کمک کردند و در واقع با مشارکت جمعی و حضور بیش از ۱۵۰۰ آینده ساز کشتی تلاش کردیم تا بلکه گوشه ای از زحمات مرد بزرگی چون طالقانی را جبران کنیم.

این مربی سازنده و سرشناس کشتی با اشاره به اینکه طالقانی همواره در تجلیل از پیشکسوتان و زحمتکشان ورزش اول پیشقدم بوده تصریح کرد: او همواره منتطر فرصت بود تا در هر مراسمی که برگزار می کرد از بزرگترها و تلاشگران تجلیل کند در این رابطه هم ملاحظات زیادی نداشت همانطور که از مرحوم فردین و نامجو تجلیل کرد از بسیاری دیگر از بزرگترها نیز تجلیل به عمل آورد و ما دیدیم اکنون زمان مناسبی است تا اندکی آنچه که وی در حق دیگران انجام داده را در حق خود این مرد بزرگ انجام دهیم.

وی در پایان تاکید کرد: ما در حال حاضر چهره شاخص و بزرگ در کشتی کم نداریم از ابراهیم جوادی، سیف‌ پور، منصورخان برزگر، طالقانی، موحد و بسیاری دیگر که شایسته است جام هایی را  به نام این چهره های ماندگار بگذاریم و قدرشناس آنها باشیم.

گفت و گو: احمد دباغ