پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

جدایی بیرانوند و فقر گلر در فوتبال

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس صبح امروز با حضور در سازمان لیگ فوتبال قراردادش با پرسپولیس را فسخ کرد.

پیش از این او دو بار نوتیس فسخ قرارداد به باشگاه پرسپولیس داده بود اما برای فسخ قرارداد باید به سازمان لیگ مراجعه می‌کرد تا این کار نهایی شود که او امروز این کار را انجام داد.

فرشید طاهری، سرپرست کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ این خبر را تایید کرد. در حال حاضر استقلال به دنبال جذب علیرضا بیرانوند است.

از گوشه و کنار شنیده ایم که دروازه بان ملی پوش پرسپولیس دیداری هم با مدیرعامل باشگاه استقلال داشته است و حتی یکی از خبرگزاری ها پیشنهاد 95 میلیارد مدیرعامل آبی پوشان را هم قلمی کرده است.

به این ترتیب بحث تعصب باشگاهی به یک شوخی طنز آلود تبدیل شده است و رجز خوانی ها برای دلخوشخنک دوستداران تیم های مطرح فوتبال کشور است البته هر ورزشکاری حق دارد به آینده زندگی خود فکر کند اما مباحث مربوط به بیرانوند و کنار گذاشتن حسینی تلنگری است تا به پشتوانه سازی در امر دروازه بانی توجه بیشتری مبذول داریم و در کنار آن مربیان حرفه ای فوتبال در صدد ساختن دروازه بان جوان کنار تجربه داران باشند.

اعتقاد داریم که فدراسیون فوتبال و باشگاه ها باید در زمینه پرورش دروازه بان ها هماهنگی و همفکری کنند تا حداقل دست و دل مربیان تیم ملی و باشگاهی از بابت محافظت از دروازه ها نلرزد. جا دارد که در انتخاب مربیان دروازه بان ها در سطح باشگاه ها و تیم های پایه رفاقت را کنار گذاشته افرادی را برگزینیم که واقعا دانش و بینش دروازه بانی را دارند.

شاید در این زمنیه لازم باشد سمینار ها و دوره های ممتد و متعددی آموزشی را مدرسان برجسته بین المللی برگزار کنند و امر استعدادیابی را به طور اساسی و بنیادی در زمینه گلر ها آغاز کنند.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی