پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
اینبار ولدترافورد....

طارمی بمب ایرانی نقل ‌و انتقالات تابستانی

منچستریونایتد اگرچه یکی از باشگاه‌های متمول و گرانقیمت فوتبال دنیاست اما قوانین سختگیرانه یوفا و فیرپلی مالی سبب شده تا این باشگاه کار سختی برای تقویت تیم خود در این تابستان داشته باشد.

 آنها فعلا میسون مانت را از چلسی به‌خدمت گرفته‌اند و در چند پست نیز نیاز به تقویت دارند. در این شرایط آنها احتمالا برای تقویت خود در برخی پست‌ها به سراغ گزینه‌های ارزان‌تر خواهند رفت.

به همین دلیل است که این روزها احتمال خبر انتقال مهدی طارمی به اولدترافورد بسیار داغ شده و رسانه‌های انگلیسی روی آن مانور زیادی داشته‌اند. به نوشته اکثر این رسانه‌ها اگرچه پورتو برای ستاره گلزن و ملی‌پوش خود 20 میلیون یورو می‌خواهد اما احتمالا با مذاکره حتی بتوان او را با قیمتی پایین‌تر نیز خرید.

سایت فوتبال تاک انگلیس در گزارشی در این باره می‌نویسد: بر کسی پوشیده نیست که منچستریونایتد در این تابستان نیاز مبرمی به خرید یک مهاجم نوک دارد. شاگردان اریک تن‌هاگ فصل قبل لیگ را در رتبه سوم به پایان رساندند، اما در جدول بیشترین گل زده رتبه هفتم را در اختیار داشتند تا مشخص شود که یکی از مشکلات اساسی آنها در این بخش از زمین است.

 هری کین، یکی از اصلی‌ترین اهداف آنها در سال‌های اخیر بود که امسال هم در لیست تن‌هاگ قرار داشت، اما قیمت بالای او و همچنین مخالفت تاتنهام با این جابه‌جایی سبب شد تا آنها به سراغ گزینه‌های دیگر بروند. در این شرایط این روزها اخبار زیادی درباره تلاش این تیم برای خرید مهدی طارمی از پورتو شنیده می‌شود.

مهاجم ایرانی و 30‌ساله‌ای که در سه فصل اخیر در پورتو 147 بازی انجام داده است و با 80 گل و 49 پاس گل آماری بسیار خوب دارد. او در همین فصلی که به‌تازگی به پایان رسید با 31 گل و 14 پاس گل یکی از ستاره‌های تیمش بود و همین درخشش باعث شد تا یونایتد به‌دنبال خرید او باشد.

البته قرار نیست طارمی تنها خرید این تیم باشد و اگر آنها با این بازیکن که به‌زودی 31‌ساله می‌شود به توافق برسند نیاز به یک مهاجم دیگر نیز خواهند داشت؛ چرا‌که در میانه‌های فصل قبل کریس رونالدو از این تیم جدا شد و آنها جانشینی برای او نخریدند. در پایان فصل هم قرارداد قرضی ووت وخورست تمدید نشد و آنتونی مارسیال هم آینده‌ای نامشخص دارد. در این شرایط شاید طارمی بتواند یک راه‌حل کوتاه‌مدت برای حل مشکل شیاطین سرخ باشد. حالا پورتو باید تصمیم بگیرد حاضر است مهاجمی که تنها یک‌سال از قراردادش باقی‌مانده را بفروشد یا اینکه ریسک از دست دادن رایگان او در تابستان بعد را به جان می‌خرد.

البته یونایتد تنها مشتری طارمی نیست و از میلان هم به‌عنوان یکی تیم‌هایی که شرایط این ملی‌پوش ایرانی را زیر نظر دارد، نام برده می‌شود. اگر‌چه طارمی یکی از ستاره‌های کلیدی تیم سرجیو کونسیسائو است و این مربی جوان حساب ویژه‌ای روی او باز کرده است، اما باید دید خود او و البته باشگاه درنهایت چه تصمیمی برای آینده این مهاجم گلزن خواهند گرفت.

گزارش: نیلوفر مژدهی