چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

مراغه چیان: پول فیفا صرف توسعه فوتبال پایه شود

سعید مراغه چیان هافبک بسیار خوب و تکنیکی سالهای نه چندان دور تیم ملی، استقلال و دارایی تهران چند سالی است که مدیریت یک آکادمی فوتبال را در ورزشگاه شهید حیدرنیا تهران بر عهده دارد. مراغه چیان می گوید کرونا باعث تعطیلی آکادمی فوتبالش شده است.

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: منتظر ریشه کن شدن ویروس کرونا هستم تا کار با جوانان را در آکادمی فوتبالم از سر بگیرم.

مراغه چیان در خصوص برگزاری مجدد لیگ اظهار کرد: این مساله رابطه مستقیمی با شرایط اقتصادی مملکت دارد و تشخیص نهایی در این باره را وزارت بهداشت با هماهنگی نهادهای مربوطه می دهد. به عقیده من حفظ سلامتی هموطنان ارزش آن را دارد تا مدتی مسابقات فوتبال را به عقب بندازیم و یا حتی نیمه تمام رها کنیم. برگزاری لیگ بدون حضور تماشاگر هیچ لذتی ندارد و از کیفیت بازی کاسته می شود.

مراغه چیان درباره بحث اخیر مربوط به گم شدن پول های فیفا به فدراسیون فوتبال گفت: بنده در این مورد از چند و چون ماجرا خبر ندارم اما می توانم بگویم اگر پولی هم وجود دارد باید صرف توسعه و پیشرفت فوتبال پایه شود. چندسالی می شود که در رده های سنی پایه با افت فاحشی مواجه شده ایم و سرمایه گذاری خوبی صورت نمی پذیرد و این امر باعث عدم نتیجه گیری نمایندگان ایران در مسابقات می شود.

وی افزود: از وقتی که این ویروس مرموز در کشورمان رواج پیدا کرده دولت در اختصاص دادن اقلام بهداشتی و کمک های مالی به افراد نیازمند و بی بضاعت عملکرد خوبی نداشته است. «آخر مگر یارانه چهل و پنج تومنی و وام یک میلیونی دردی از دردهای های مردم دوا می کند؟» این روزها قیمت الکل، ماسک و دستکش سرسام آور شده و افراد تنگدست از خرید آنها عاجزند. چه خوب است که دولت به ویژه وزارت بهداشت اقلام بهداشتی را در اختیار افراد بی بضاعت قرار دهد تا از بار مشکلاتشان بکاهند همانطور که کشورهای خارجی مبادرت به انجام این کار کرده و رفاه حال هموطنانشان را فراهم آورده اند. از مردم می خواهم حتی المقدور جوانب را در نظر بگیرند و تا جایی که می توانند در منزل بمانند تا این ویروس را از پای در بیاوریم.

پیشکسوت استقلال درباره بروز اختلافاتی در بین پیروانی و قلعه نویی گفت: باید کدورت ها کنار گذاشته شود و این دو پیشکسوت به میمنت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اختلاف ها را دور بریزند و دست دوستی بدهند تا برای همیشه به این حواشی پایان دهند.

گفت و گو از: حسن امامقلی