پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

چرخه بازیکن سازی از نگاه یک مربی جوان

مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان حدود یک ماه دیگر در کشور آرژانتین برگزار می شود و ایران به عنوان تیم دوم آسیا سرگرم تدارک برای آماده سازی بازیکنان جهت حضور در این پیکار است.

نوجوانان ایران هفته گذشته عنوان قهرمانی آسیای مرکزی را به دست آورده بودند. حسام الدین ناییجی مربی جوان بین المللی و از دستیاران محمد وکیلی در اینباره به البرز ورزشی گفت: هرچند تیم های شرکت کننده در آسیای مرکزی درجه دو و سه آسیا هستند اما از آن جایی که نوجوانان ما با تیم های بزرگسالان قرقیزستان، مغولستان و... بازی کرده اند محک بسیار خوبی بود و مشاهده کردیم که تیم ما در سرویس پیشرفت خوبی داشت و از نظر تجربه و ارتکاب به خطا در حین بازی به حداقل رسیده است.

ناییجی اضافه کرد: در تیم نوجوانان بازیکنان بسیار خوبی آموزش دیده اند ابوالفضل مهدیان با گرفتن دو کاپ در مسابقه با مغولستان 90% در حمله موفق بودند، متین حسینی بهترین دریافت کننده رقابت ها و عمران گوگجلی به عنوان پاسور تاکتیک پذیر خوش درخشیده اند. تیم ما البته بازیکنان بسیار خوب دیگری مانند طاها بهبود نیا را دارد که به زودی به یک سرعتی زن تاپ لول در والیبال ایران خودنمایی خواهد کرد مشروط بر اینکه دچار غرور کاذب نشود.

خوشبختانه چرخه بازیکن سازی در تیم نوجوانان به درستی انجام شده و حضور بازیکنان با نام شمس (کاله) در لیگ دسته یک نیز باعث افزایش تجربه آنها شده است. اطلاعات بسیار خوبی از تیم های همگروه ایران در جهانی آرژانتین به دست آورده ایم و معتقد هستم که می توانیم که شان و اعتبار والیبال ایران دفاع کنیم.

گفت و گو: پوریا حمیدی