پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

دستاورد های واقعی در والیبال

تیم والیبال دختران سنین زیر 16 سال کشور مان در نخستین حضور برون مرزی خود استرالیا را شکست داد و به دور رقابت های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه صعود کرد.

دستاورد های واقعی در والیبال

تیم والیبال دختران سنین زیر 16 سال کشور مان در نخستین حضور برون مرزی خود استرالیا را شکست داد و به دور رقابت های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه صعود کرد.

تیم پسران این رده سنی اردوی پر باری را در آنکارای ترکیه پشت سر گذاشت، دو پیروزی مقابل ترک ها حاصل این سفر بود. وحید خورشیدی مربی جوان و بین المللی که به عنوان دستیار سرمربی تیم اعزامی به ترکیه رفته بود به البرز ورزشی گفت: ما در آنکارا با تیم زیر 17 سال ترکیه بازی کردیم، جلوه های اصلی این دیدار ها اجرای تاکتیک های حمایت از مهاجم و مدافع و پیشرفت در زدن سرویس از سوی بازیکنان بود و این هدف عمده ی کادرفنی تیم با سرمربیگری آقای آرش صادقیانی است.

مربیان ترکیه با دیدن این تیم منظم و تاکتیک پذیر واقعا سورپرایز شدند و درخواست کردند که همه ساله دیدار هایی با تیم نوجوانان ایران داشته باشند.

خورشیدی در گفت و گو با البرز ورزشی، با اشاره به اینکه آرش صادقیانی بهترین گزینه برای سرمربیگری تیم نوجوانان بود افزود: ایشان سوای اینکه به علم روز والیبال دنیا مجهز است از نظر تعامل و بهره گیری از خرد جمعی کم نظیر عمل می کند و بازیکنان نیز بسیار نزدیک و رفتاری پدرانه دارد. ما دو اردوی اول را به استعدادیابی اختصاص دادیم و در شش اردوی بعدی زمان زیادی برای کیفیت تکنیکی بازیکنان صرف کرده ایم و چند بازی تدارکاتی در آمل و گرگان باعث شد تا با بچه ها با سبک های مختلف بازی آشنا شوند.

خورشیدی اضافه کرد: ما از روز 16 تیرماه ابتدا در مسابقات قهرمانی آسیای میانه در شهر تاشکند شرکت خواهیم کرد و سپس راهی رقابت های قهرمانی آسیا در همین شهر خواهیم شد اما خواهش من به عنوان یک مربی جوان و پایه ساز این است که نگاه جامعه به ویژه رسانه ها به تیم زیر 16 سال نتیجه گرایی نباشد و اجازه بدهند که ما در این مسیر بهترین پشتوانه را برای تیم ملی بسازیم.