پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

بیرانوند به بیراهه می رود؟

 چند روزی است که دروازه بان اول تیم ملی و پرسپولیس همچنان بر روی ریل سوژه روز حرکت می کند.

این سنگربان که در سراشیبی دوران فوتبالش قرار دارد هر روز یک نکته را مطرح می کند، یک روز فسخ قرارداد و روز بعد توافق و تعامل با پرسپولیس.

آخرین سوژه او به صبح روز یکشنبه ارتباط پیدا می کند. ملی پوش تیم پرسپولیس با حضور در سازمان لیگ اقدام به فسخ با پرسپولیس کرد. شاید از دید رسانه ای این اقدام یک خبر پر سر و صدا باشد اما نکته ای نیست که بخواهد پرسپولیس را به چالش بکشاند. زیرا هر بازیکن و یا مربی این حق را دارد تا دست به فسخ بزند، اینکه فسخ او می تواند اجرایی شود یا خیر، کمیته تعیین وضعیت باید تشخیص دهد.

از شواهد چنین پیدا است که کمیته تعیین وضعیت اقدام او را قانونی نمی داند، زیرا شرایط بیرانوند در پرسپولیس به گونه ای نیست که بخواهد با تکیه بر رای حق فسخ از پرسپولیس جدا شود. تنها موردی که می تواند بیرانوند را امیدوار سازد فسخ قرارداد قبلی و انعقاد قرارداد جدید با توجه به شرایط روز با پرسپولیس است که گویا اقدام اخیر در این چارچوب صورت گرفته است.

اینکه بیرانوند به دنبال چه اهدافی است نامعلوم است اما ذکر این نکته که از ضروریات قلمداد می شود، اینکه پرسپولیس با بیرانوند به پرسپولیس تبدیل نشده است که بخواهد در مسیر انحلال قرار بگیرد. امثال بیرانوندها در پرسپولیس رفت و آمد فراوان داشته اند، اما امثال بیرانوند ها هستند که با پرسپولیس آوازه پیدا می کنند.

بیرانوند می تواند از پرسپولیس جدا شود، این اقدام یکبار تجربه شده است که دوران تلخی را برای این دروازه بان همراه داشت. در این حالت  ین پرسپولیس نیست که متضرر شود. دیگرانی وجود دارند که آرزوی پوشیدن پیراهن پرسپولیس را در سر دارند که با حضورشان در پرسپولیس یک شبه به یک بیرانوند تبدیل خواهند شد، بنابراین لازم است که سنگربان ملی پوش پرسپولیس از موج سواری فاصله گرفته تا از تبدیل شدن به سوژه روز  دور شود.

گزارش: اکبر عزیزی