پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
لیگ ملت های والیبال

نصفه و نیمه نبرد با خروس های جنگی!

تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در هفته‌ سوم لیگ ملت های جهان رو در روی فرانسه قرار می گیرد.

خروس ها نامی بزرگ در والیبال دارند اما چون خیالشان از بابت صعود به المپیک به دلیل میز بانی آسوده است مانند اغلب دیدار های دو هفته سپری شده خیلی به آب و آتش نمی زنندازسوی

ایران که با مشکل روادید ندادن آمریکا به چند بازیکن تیمش با مشکلی بزرگ مواجه شده با وجود صدور روادید ولی زاده و همایونفر منش با یک تیم نصف و نیمه برابر فرانسه ای قرار می گیرد چرا که نه وادی را دارد و نه امین اسماعیل نژاد را، فرانسه که تمام ستارگانش جز انگاپت را به آناهایم آمریکا برده می خواهد هر طور که شده جواز حضور در مرحله بعدی لیگ ملت ها یعنی مسابقات پایانی را به دست بیاورد.

فرانسه از هشت بازی و تنها سه برد در رتبه دهم قرار دارد و ایران نیز با دو پیروزی از هشت بازی در رتبه یازدهم جدول قرار دارد و جدال این دو تیم در ساعت سه بامداد چهارشنبه به وقت ایران می توان به نوعی جدال همسایه ها قلمداد کرد.

باخت هر یک از تیم ها به مثابه عدم صعود قطعی به مرحله نهایی خواهد بود، جدالی که با توجه به وضعیت نا به سامان روحی تیم ایران دیگر جدالی نابرابر خواهد بود، هرچند که فدراسیون جهانی امتیازات ایران را در رنکینگ جهانی فریز کرده ولی تیم های پایین تر از ایران می‌توانند خود را در رنکینگ جهانی به ایران نزدیک تر سازند.

فرانسه با توجه به بازیکنانی که دارد یکی از با کلاس ترین تیم های جهان است که به طور اتوماتیک کم اشتباه بازی می کند. خوب و قادر سرویس می زند، دریافت کننده های مطمعنی دارد و در یکسرعتی چیینیز به تنهایی یک تیم است.

پاسور هایش یکی از یکی بهتر و قطر پاسور هایش تا سین بالای تور پرواز می کنند و سر انجام گرربینیکوف (لیبرو) که به تنهایی کل زمین را پوشش می دهد. مسابقه با این خروس ها درس ها و تجربیات بسیار خوبی برای والیبال ملی ما خواهد داشت.

ترکیب احتمالی فرانسه: آنتونی بریزارد، استفان بویر، نیکولاس لگوف، بارتلمی چینینیز، یاسین لوئاتی، ترور کلونو و ژنیا گربنیکوف

ترکیب احتمالی ایران: جواد کریمی، محمد ولی زاده (جلوه)، سید محمد موسوی، علی حاجی پور، پوریا حسین خانزاده، مرتضی شریفی، محمدرضا حضرت پور

این بازی راس ساعت ۳ بامداد چهارشنبه به وقت ایران از شبکه سه پخش زنده خواهد شد.

نویسنده: جمشید حمیدی