پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
یادگار ماندگار

 تجلیل موسپیدان باشگاه راه آهن تهران از دو مربی خاطره ساز

پیشکسوتان فوتبال راه آهن تهران با برگزاری آیین باشکوه تجلیل از استادان عباس رضوی و جلال بیوک، بار دیگر عشق و قدرشناسی را مشوق کردند.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: ده ها نفر از بزرگان فوتبال کشور در ورزشگاه اختصاصی باشگاه تاریخی راه آهن تهران در شهرک اکباتان، دور هم جمع شدند و رسم نیکوی گرامیداشت عباس رضوی (مربی اسبق تیم ملی، استقلال و راه آهن) و استاد جلال بیوک (بازیکن و مربی اسبق تیم راه آهن) را با انجام مسابقه نمادین برگزار کردند.

 مهدی مناجاتی و حسین فرکی از جمله بزرگان حاضر در آیین تجلیل بودند.

این آیین به همت‌ پیشکسوتان فوتبال باشگاه راه آهن به ویژه استادان نادر فریادشیران و محمدعلی راد و تلاش ارزنده شهرام رویین دل و حضور پیشکسوت رسانه رضا میرزاییان برگزار شد؛ آیینی که هم بوی گل می داد و هم عطر اخلاق، معرفت و قدرشناسی.

استادان رضوی و بیوک، از مفاخر باشگاه راه آهن هستند و طی ده ها سال فعالیت و تعلیم و تربیت در فوتبال، شاگردان نامداری را به باشگاه‌های بزرگ و تیم ملی کشور معرفی کردند.

استاد عباس رضوی، زاده یکم دی 1324 در تهران به دنیا آمد و هدایت تیم های ملی فوتبال را هم بر عهده داشته، سال ها در باشگاه واشاش مجارستان، الشعب امارات و همچنین لیگ سوئد به عنوان استاد و مربی فعالیت کرده استو

این مدرس درجه یک فیفا که مقیم اروپاست، هدایت تیم های ابومسلم خراسان، برق شیراز، نیروی زمینی و راه‌آهن را هم بر عهده داشته است.

تیم فوتبال راه آهن تهران که از سال ۱۳۳۲ خورشیدی تشکیل شد، مهد بازیکن‌سازی فوتبال ایران و گربه سیاه تیم‌های استقلال و پرسپولیس بود. اکنون اما از این تیم ریشه‌دار و تاریخ ساز فوتبال ایران، همچون پاس، هما، دارایی، تهرانجوان و ... خبری نیست و‌ این موسپیدان عزیز و نامدار راه آهن هستند که با همت و درایت  نادر فریادشیران و همراهانش، هر هفته دور هم جمع می‌شوند و با انجام تمرین و بازی دوستانه، علاوه بر حفظ سلامت و تندرستی، نام باشگاه بزرگشان را زنده نگه می دارند.