پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

بانوان به حدنصاب فدراسیون دوومیدانی نرسیدند

در پایان روز نخست مسابقات رکوردگیری دوومیدانی‌ جهت انتخاب تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی، هیچکدام از بانوان ورزشکار به رکوردهای مدنظر فدراسیون نرسیدند.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: فدراسیون دوومیدانی جهت انتخاب تیم ملی اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو اقدام به برگزاری مسابقه رکوردگیری کرده است که این مسابقه از دوشنبه، ۱۲ تیر در بخش زنان آغاز شد که طی آن دو رکورد ملی شکسته شد؛ الناز کمپانی که مدتی از دوومیدانی دور بود با شرکت در این مسابقه، در ماده ۱۰۰ متر مانع زمان ۱۳.۷۰ ثانیه را ثبت کرد و رکورد ملی را شکست. حد نصاب قبلی ملی این ماده با زمان ۱۳.۹۹ ثانیه در اختیار فائزه آشور پور بود.

همچنین تکتم دستاربندان در رقابت ماده ۸۰۰ متر ضمن قهرمانی، رکورد ملی را هم شکست. حد نصاب قبلی این ماده با زمان ۲:۰۸.۸۶ دقیقه در اختیار خود دستاربندان بود.

فدراسیون دوومیدانی حدنصاب‌هایی هم برای عضویت در تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی در نظر گرفته که زنان دوومیدانی‌کار حاضر در مسابقه رکوردگیری دیروز موفق به کسب آن نشدند. البته در حال حاضر نتیجه ۵۰۰۰ متر اعلام نشده و رقابت ماده هفتگانه نیز امروز (سه‌شنبه، ۱۳ تیر) به پایان خواهد رسید.

نفرات برتر مواد مختلف رکوردگیری زنان به شرح زیر است:

۸۰۰ متر: تکتم دستاربندان، ۲:۰۸.۵۵ دقیقه

۱۵۰۰ متر: پریچهر شاهی، ۴:۳۴.۴۴ دقیقه

۱۰۰ متر مانع: الناز کمپانی، ۱۳.۷۰ ثانیه

۴۰۰ متر مانع: کژان رستمی، ۱:۰۴.۵۵ دقیقه

پرش طول: الهه رحیمی‌فر، ۶.۱۸ متر

پرش سه‌گام: مریم کاظمی، ۱۲.۵۲ متر

پرش با نیزه: مهسا میرزا طبیبی، ۳.۹۰ متر

پرتاب چکش: زهرا عرب‌رستمی، ۵۸.۸۴ متر

پرتاب وزنه: الهام سادات هاشمی، ۱۵.۰۷ متر

پرتاب دیسک: ژاله کاردان، ۵۰.۸۳ متر