پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

دنیای توپ و سبد

تیم ملی بسکتبال ایران هفته آینده برای برپایی اردو به ترکیه می رود.

هاکان دمیر سرمربی جدید تیم ملی ایران برای آماده سازی بازیکنان و ایجاد تنوع و دیدار های تدارکاتی سفر به این کشور را در دستور کار قرار داده است.

حامد حدادی سنتر بلند قامت تیم ملی اگرچه هنوز تمرینات جدی خود را آغاز نکرده است ولی همواره در کنار هاکان و دیگر بازیکنان حضور دارد. در جمع بازیکنان غایب پارسا فلاح بازیکن جوان ایرانی که در یکی از دانشگاه های آمریکا تحصیل می کند و بورسیه دارد هنوز وضعیت خود را برای پیوستن به تیم ملی اعلام نکرده است.

فلاح که از ستاره های جوان تیم ما است کاپیتان تیم جوانان ایران و از دست پرورده های تیم کاله بود.

مربی شاغل در لیگ ژاپن

تکلیف تیم ایران نوین نیز مشخص شد، تیمی که در زمان سعید ارغوانی به عنوان پشتوانه تیم اصلی برگزیده شده بود. مربیگری این تیم را محمد عابدینی برعهده دارد، یک مربی نه چندان نام آشنا که سابقه مربیگری در لیگ ژاپن را هم دارد.

گفته می شود وی از مربیان تحصیلکرده است که دانش و تبحر زیادی در این ورزش دارد. باید دید عابدینی چه راه آوردی برای بسکتبال ملی ایران خواهد داشت.

دختران ایران در راه اردن

تیم بسکتبال دختران سنین زیر 16 سال ایران راهی کشور اردن شد تا در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند.

هدایت این تیم را سروه ضرغامیان مربی نام آشنای کردستانی برعهده دارد. تشکیل تیم های سنین زیر 16 سال در بیشتر رشته های توپی می تواند آغازی برای آموزش صحیح که گرایش عالی استعداد های جوان در کشور ایران باشد.

گزارش: ج - دوستدار