پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
شکست بدون سرمربی

اندیشمندی ژاپنی و سرکشی جوانان لاجوردین

بامداد امروز دیدار تیم های ملی ایران و فرانسه سه بر صفر به سود خروس ها پایان یافت.

بازیکنان ما هر سه ست تا امتیازات 20 شانه به شانه حریف پیش می رفتند اما در نهایت باز هم از بابت دریافت مقابل سرویس های زهری و نبود تاکتیک دفاع از مدافع شکست خوردند.

در این مسابقه سیدموسوی و مرتضی شریفی بهترین بر روی تور بودند، سید به عنوان دفاع وسط نقش پررنگی داشت اما چه می شود کرد که تیم ما با مربی یا بدون سرمربی می بازد. فرانسوی ها فشاری چندان به خود نیاورده بودند و کارول که به جای انگاپت نام آشنا در ترکیب قرار داشت ثابت کرد که فرانسه نیز از نظر بازیکن سازی جزو کشور های پیشرفته دنیای توپ و تور بوده است.

تیم ملی ساعت 7 بامداد جمعه با بلغارستان مسابقه می دهد. بلغاری که خیلی وضعیت مناسب ندارد اما چند بازیکن خوب مانند نیکولوف و آتاناسوف را دارد. بلغار ها که در نبود نیکولوف و کازیسکی به کوبا هم باختند حالا باید دید که تیم ما در ادامه راه به کجا می رسد، ژاپنی ها تنها آسیایی هستند که صعودشان به مرحله پایانی نزدیک است.

 آنها نزدیک بود ماراتن را با چین ببازند اما اندیشمندی ژاپنی در نهایت بر دشمنی تاریخی چینی ها چربید!

فدراسیون جهانی والیبال از تیم جوان آرژانتین به نیکی یاد کرد. آرژانتینی ها صربستان را هم شکست دادند. لوسر و بالونسکی جوان هایی هستند که این روز ها بر تارک والیبال آمریکای جنوبی می درخشند. آنها در سال آخر مربیگری ولاسکو بزرگ جرقه زدند و اما ایتالیا و غلبه بر برزیلی ها، ایتالیایی ها هیچ بعید نیست که با این جوانان سرکش آقای والیبال ملت ها شوند.

نویسنده: جمشید حمیدی