جمعه بیست و یکم اردیبهشت ماه
لژیونرهای ایرانی در مسیر جا به جایی

آزمون؛ استقلال یا فرانسه!

لژیونرهای فوتبال ما این روزها شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنند. برخی در مسیر جابه‌جایی هستند و عده‌ای دیگر نیز به همراه تیم‌ های خود برای شروع فصل جدید آماده می‌شوند.

چند ملی‌پوش شاخص ما به باشگاه‌های مختلف لینک شده‌اند و احتمال دارد در این تابستان شاهد جابه‌جایی آنها باشیم.

یکی از این بازیکنان سردار آزمون است که پس از یک سال ‌و ‌نیم حضور در بایرلورکوزن شایعاتی مبنی ‌بر احتمال جدایی‌اش از این تیم شنیده می‌شود و ممکن است راهی لیگ فرانسه شود.

البته هنوز شرایط او مشخص نیست و این بازیکن که این روزها در تهران مشغول تمرین با استقلال بوده در بازگشت به آلمان تصمیمش را خواهد گرفت.

وینگر ایرانی جایی نمی‌رود

از طرف دیگر برخی رسانه‌های هلندی نیز معتقدند که علیرضا جهانبخش با وجود اینکه فصلی خوب را با فاینورد پشت سر گذاشته اما ممکن است راهی تیم دیگری شود.

جهانبخش دو نیم‌فصل متفاوت را در این تیم پشت سر گذاشت و در اواخر فصل نمایشی بسیار خوب داشت که با چند گل حساس همراه بود تا او به‌عنوان یکی از ارکان موفقیت تیمش معرفی شود.

 او در هفته‌های پایانی فصل بیشتر در ترکیب تیم آرنه اسلات قرار گرفت و بعید است این مربی به‌راحتی وینگر ایرانی تیمش را از دست بدهد.

 قلی‌زاده رقیب پیدا کرد

در روزهای اخیر رسانه‌های بلژیکی و لهستانی از احتمال حضور قلی‌زاده در تیم لخ‌پوزنان خبر دادند. بازیکنی که نیم‌فصل دوم سال قبل را در کاسیم‌پاشا ترکیه سپری کرد و البته بخشی از آن را به‌دلیل مصدومیت از دست داد.

 سایت ترانسفری لهستان در اینباره نوشته است: لخ پوزنان به تازگی میچات اسکوراش را به قیمت 8 میلیون یورو فروخته و به‌دنبال یافتن جانشینی مناسب برای اوست. آنها هنوز این خرید را قطعی نکرده‌اند اما در روزهای گذشته گفته می‌شد علی قلی‌زاده یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های آنهاست و این وینگر تکنیکی ایرانی قرار است با رقمی بین 1.8 تا 2 میلیون یورو از شارلروا بلژیک خریداری شود. حالا اما خبر می‌رسد که این تیم کریستوفر ولده نروژی را نیز زیر نظر دارد و ممکن است این بازیکن نروژی از بشیکتاش ترکیه راهی لهستان شود. باید دید قهرمان 8 دوره لیگ لهستان درنهایت برای تقویت خود در فاز تهاجمی به سراغ کدام گزینه خواهد رفت.

 گزارش: نیلوفر مژدهی