پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
لیگ ملت های والیبال

نبرد هموزنها را هم باختیم

دو تیم ایران و بلغارستان شباهت های زیادی با هم داشتند، دور شدن از روز های در خشان بین المللی و باز نشستگی فوق ستاره و دل بستن به نسلی دیگر که تا صیقل خوردن زمان زیادی نیاز دارند.

بازی از زمانی جالب شد که طلوع کیان دست به تعویض زد و محمد ولی زاده در قطر پاسور استحکام خوبی به دفاع روی تور تیم ملی ایران داد و علی رمضانی نیز در یک عرصه جهانی پاس های سالمی را اسال کرد ولی ما باز هم مانند همیشه دریافت و دفاع از مدافع نوسان داشتیم سید موسوی تلاش زیادی کرد تا به تیم روحیه تزریق کند، بردیا سعادت در قطر پاسور خود نمایی کرد و کنستانتین آف مربی بلند آوازه بلغاری با دو تعویض طلایی قال قصیبه کند.

دیمتری به ویژه کارا بالپوین نشان دادند که مربیان با تجربه چقدر بازیخوان هستند و موقعیت را به درستی درک می کنند.

به این ترتیب به تیم حذف شده بلغارستان باختیم اما هیچ بازیکنی کم فروشی نکرد و هر کس که به زمین آمد جنگید. بارها گفته ایم که والیبال کتک زدن توپ نیست تفکر و اندیشمندی در این ورزش توام با ظرافت تاثیرات زیادی دارد.

ایران دو ست را۲۵_۲۲,۲۵_۲۲برد و ست ست را با امتیازات ۲۱؛۲۲و۱۱، واگذار کرد تا کور سو های امید برای صعود کمرنگ تر شود. تیم ملی کشور مان پس فردا (یکشنبه)ساعت ۳/۳۰دقیقه بامداد با یکی از سورپرایزهای والیبال دنیا آرژانتین مصاف خواهد داد.

از نگاهی دیگر..

بلغار پس از هفت شکست ایران را برد

تیم ملی بلغارستان پس از هفت شکست پی در پی بالاخره امروز توانست ایران را سه بر دو ببرد و دو برده شود.

البته ایران از جایگاهش تکان نخورد ولی با توجه به بازی بامداد‌ فردا آلمان کوبا قطعا یک پله در جدول رده بندی لیگ ملت های والیبال سقوط خواهد کرد.

حاجی‌پور با کسب 17 امتیاز عنوان امتیازآورترین بازیکن ایران در این مسابقه را به دست آورد و آسپاروهوو آسپارو بازیکن تیم بلغارستان با 23 امتیاز بهترین بازیکن این دیدار بود.

تیم ملی والیبال ایران در مجموع ست‌های این مسابقه 104 امتیاز کسب کرد که به ترتیب 47 پوئن در حمله، 15 امتیاز در دفاع، 6 پوئن سرویس و 36 امتیاز از اشتباهات بازیکنان بلغارستان بود.

بازیکنان تیم ملی بلغارستان نیز در مجموع ست‌های این مسابقه 108 امتیاز کسب کردند که شامل 59 امتیاز حمله، 12 دفاع، 4 پوئن سرویس و 33 امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم ایران بود.

نویسنده: جمشید حمیدی