پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

نبی: تیم ملی انسجام خوبی دارد

مدیر تیم ملی فوتبال ایران  در مراسم تجلیل از پیشکسوتان فوتبال گفت: کارهای امضای قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی:‌ مهدی محمدنبی، عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال درباره سقف بودجه فدراسیون فوتبال عنوان کرد: قبل از لیگ همیشه چالش‌هایی داریم و موضوع بودجه فقط منحصر به امسال نیست.

وی ادامه داد: مطلب رعایت سقف بودجه باشگاه ها  هم در کشور ما و هم در سایر کشورها وجود دارد و در کنار آن مدیران باید سعی کنند موارد توسعه باشگاه‌های خود را هم داشته باشند. ما فکر می‌کنیم این دستورالعمل، دستور مناسبی است .

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال در خصوص VAR اظهار کرد: چندین شرکت با فدراسیون مذاکره کردند و برخی از نظر فنی آن کیفیت را نداشتند فدراسیون با دو شرکت در حال مذاکره است و نمی‌توانم زمانی را برای توافق اعلام کنم. به هر حال لیک قهرمانان پیش رو است و نیاز داریم چه برای این مسابقات و چه مسابقات بین‌المللی، VAR را داشته باشیم. بین این دو شرکتی که به صورت تخصصی سوابق لازم را دارند یکی را انتخاب خواهیم کرد.

وی ادامه داد: هزینه VAR، هزینه زیادی نیست که فکر کنیم هزینه آن سنگین است، اما تمام استادیوم‌هایی که لازم است در آنها VAR نصب شود، باید آن را تهیه کنند. طبیعی است برای ورزشگاه‌هایی که برای خود تیم‌ها است، باشگاه باید هزینه کند و برای ورزشگاه‌های استیجاری، باید صحبت‌هایی با سازمان توسعه و تجهیز انجام دهیم.

آخرین نتایجی که در خصوص بحث‌های مربوط به تیم‌های عربستانی است، قرار شده در این مورد در کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم‌گیری شود. فدراسیون‌های دو کشور مشکل خاصی ندارند و کنفدراسیون طبق مواردی که طبق مقررات خودشان است، باید تصمیم بگیرند و  بازی‌های رفت و برگشت در زمین میزبان باید انجام شود.

 برای شهریور، از تیم‌های آسیایی یا آفریقایی  برای بازیهای تدارکاتی استفاده خواهد شد، تیم‌های اروپایی و آمریکایی درگیر مسابقات  خودشان هستند.

وی افزود: بازی های مقدماتی جام جهانی آبان ماه برگزار می‌شود و در دی جام ملت‌های آسیا را در پیش داریم. رقبای سختی در آسیا داریم و درست است که در گروه خوبی قرار داریم اما باید برای مراحل بالاتر آمادگی خوبی داشته باشیم. دلم روشن است که نتایج خوبی خواهیم گرفت. قراردادهای مربیان تیم ملی نیز مسیر اداری‌اش را طی کرده و طبیعی است که وقتی در فوتبال ملی قرار می‌گیریم، شرایط با فوتبال باشگاهی فرق دارد. با این حال کارهای قرارداد قلعه نویی نهایی شده و به زودی این کار انجام می‌شود.

نبی در پایان گفت: تیم ملی ما انسجام خوبی دارد و کادرفنی و بازیکنان در رقابت های کافا هماهنگی خوبی داشتند و اگر این بازی‌های تدارکاتی هم برگزار شوند، قلعه‌نویی نظرش به عنوان سرمربی تیم ملی مشخص می‌شود.

گزارش: جابر آقا جان زاده