پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
مشکل ورزش ما وزیر نیست

سجادی گزینه ورزشی ها بوده و هست

یادمان می آید زمانی که حمید سجادی به عنوان گزینه وزارت ورزش دولت رئیسی نامش مطرح شد خیلی از ورزشی ها این انتخاب را احترام دولت مردمی به عقیده و توصیه های جامعه ورزشی کشور به حساب آوردند.

حالا بعد از گذشته حدود دو سال از انتخابات ریاست جمهوری و سپردن سکان وزارت ورزش به حمید سجادی، برخی هایی که جیره و مواجب شان از ورزش قطع شده به هر طریقی سعی دارند ضعف و ناکامی های مدیران وزارت ورزش را گردن وزیر ورزش بیاندازند.

آخرین پروژه این قشر افراد همیشه مطالبه گر و سودجو موضوع مدیریت ناکارآمد مدیران باشگاه استقلال است که سعی دارند با کشاندن پای وزیر ورزش به این معرکه مدیریت و عملکرد او را زیر سوال ببرند. اینکه وزارت ورزش در خصوص انتخاب هیات مدیره باشگاه استقلال ضعف داشت شکی نیست اما واقعیت امر این است که مشکل استقلال از زمانی شروع شد که پای خانزاده عشق شهرت به مباحث مدیریت این باشگاه باز شد.

همه شواهد نشان می دهد که او همه این مانع تراشی ها را می کند تا در نهایت خودش بماند و استقلال و مدیرعاملی این باشگاه مطرح پایتخت. اتفاقا مشکل شخص وزیر ورزش هم درخصوص باشگاه‌ استقلال همین دخالت های مدیران غیرورزشی در کلیه امور فنی و غیر فنی می باشد. برکسی پوشیده نیست که یکی از عوامل استقلالی نشدن بیرانوند همین توافقات و دخالت های پشت پرده آقایان خصوصی سازی با مدیران پرسپولیس بوده.

اهداف پوپولیستی این افراد ناکارآمد و شهرت طلب به طور واضح این است که وزیر ورزش را مقابل طرفداران استقلال قرار دهد و باعث شود طرفدار احساسی این تیم محبوب روی موج رسانه ای این طیف سوار شوند و سجادی را متهم ردیف اول ناکامی تیم خود به حساب بیاورند، در حالیکه این اصل ماجرا نیست و کشاندن پای سجادی به این غائله کاملا غیر منصفانه است.

سجادی با آنچه در این سال‌ها نشان داده نمره قابل قبولی از وزارت ورزش گرفته و می تواند همچنان با قدرت به کار خود ادامه دهد و نباید این تعبیر شود که کرزش بدون سجادی در مسیر پیشرفت قرار خواهد گرفت. شک نداشته باشید اوضاع وخیم تر از شرایط کنونی خواهد شد. البته توصیه ای هم به دکتر سجادی داریم.

کماکان معتقدیم باید در حوزه ورزش قهرمانی و حرفه ای نگاه بهتر و منسجم تری تزریق شود. در حوزه فرهنگی نیز همینطور. در بخش امور مجامع باید ضعف ها برطرف شود و با یکی انقلاب دوباره و استفاده از تجربیات کارشناسان حوزه وزارتی و رسانه ای جلوی تاخت و تاز برخی مدیران ناکارآمد را بگیرد.

نویسنده: حامد قاسمی عارف