پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

تغییر قانون تابعیت بازیکنان والیبال

هیات مدیره FIVB چندین اصلاحیه کلیدی را در مقررات ورزشی با تمرکز قابل توجه بر تغییر قوانین فدراسیون مبدا و عملکرد نمایندگان دارای مجوز FIVB تصویب کرده است. این تغییرات قرار است از 21 سپتامبر اعمال شود.

در یک تغییر قابل توجه، اصلاحات شرایط اقامت را برای ورزشکارانی که مایل به تغییر فدراسیون مبدا خود هستند، سخت تر می کند. مدت اقامت لازم اکنون از دو دوره قبلی به سه سال افزایش یافته است. علاوه بر این، یک قانون تازه وضع شده تصریح می کند که چنین ورزشکارانی نباید قبلاً نماینده تیم ملی بزرگسالان اصلی فدراسیون خود باشند.

در تلاش برای دستیابی به انصاف و نمایندگی متناسب، ساختار هزینه برای تغییر فدراسیون مبدا دوباره طراحی شده است. هزینه ثابت قبلی با یک سیستم کارمزد مقیاس‌گذاری شده جایگزین می‌شود که سرمایه‌گذاری اصلی بازیکن در توسعه آنها و تفاوت در دسته‌ها بین فدراسیون‌های ملی را به حساب می‌آورد.

همچنین تغییرات قابل توجهی در مقررات حاکم بر نمایندگی های دارای مجوز FIVB ایجاد شده است که اولین تغییرات اساسی را از سال 2014 نشان می دهد. هدف این تغییرات جلوگیری از تضاد منافع احتمالی است. آنها به صراحت چنین تعارضاتی را تعریف می کنند، به ویژه به نگرانی از نمایندگی دوگانه پرداخته اند.

قوانین به روز شده شرایط خاصی را برای صدور مجوز نمایندگی های ملی تعیین می کند. به خصوص در مواردی که فدراسیون های ملی مقررات خاص خود را دارند.

برگردان: هستی رفیعی