پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
نهمین شکست برای تیم ملی

توقف پشت دیوار شگفتی

تیم ملی والیبال ایران در یک بازی خوب و قابل قبول پشت دیوار شگفتی در لیگ ملت ها متوقف ماند.

آرژانتینی ها که سورپرایز مسابقات امسال بودند با پشت سر گذاشتن یک ماراتن سنگین مقابل ایالات متحده و تثبیت صعود خود به دور پایانی برای پذیرش شکست آماده بودند اما افسوس که چند حادثه تیم ما را از خلق یک پیروزی بزرگ ناکام ساخت.

نبود سیدموسوی و آسیب دیدگی پای علی حاجی پور از یک طرف و اشتباهات بازیکنان در اجرای دفاع از مدافع، نبود بازیکنان ذخیره هم تراز این مهم را از تیم ما دور ساخت.

در تیم ایران دو دریافت کننده قدرتی امیرحسین اسنفدیار به ویژه مرتضی شریفی روز بسیار خوبی داشتند و در قطر سرعتی محمد ولی زاده دفاع های موثری داشت و البته که مهدی جلوه نیز درحد خود تلاش کرد و برای پر کردن خلا پشت خط زن بردیا سعادت بعد از مدت ها به چشم آمد.

بردیا در مجموع بد نبود اما به لحاظ روانی سرحال نبود، آرژانتینی ها هرگاه که احساس خطر کرده بودند با پاس های بی نظیر دچه کو، کولاک کردند.

از نگاهی دیگر

تیم ملی والیبال ایران با باخت سه بر دو برابر آرژانتین نهمین باخت خود را در این تورنمنت تجربه کرد و در آستانه دو رقمی شدن باخت ها قرار گرفت، رکورد منفی ای که ایران در سال ۲۰۲۱ با سرمربی گری ولادیمیر آلکنو نیز آن را تجربه کرده بود.

تیم ملی والیبال ایران برای فرار از تکرار تاریخ امشب باید با تیم نصف و نیمه خود برابر کوبا به برتری دست پیدا کنند تا از دو رقمی شدن باخت های خود جلوگیری کنند. البته ذکر این نکته هم ضروری است که تیم ملی والیبال ایران در سال ۲۰۲۱ از پانزده بازی ده باخت کسب کرده بود و امسال دوازده بازی انجام خواهد داد و باید دید بازی مقابل تیم ملی کوبا چه اتفاقی را برای ایران رقم خواهد زد.

ده باخت دو فصل پیش ایران برابر تیم های ژاپن، روسیه آلمان، استرالیا، برزیل، اسلوونی، صربستان، فرانسه، لهستان و آرژانتین بود، در حالی که امسال روسیه به دلیل محرومیت حضور نداشته و چین جایگزین این تیم شده است و سطح مسابقات کمی پایین‌تر از دو فصل پیش است.

تیم ملی ایران امشب ساعت 22 آخرین مسابقه لیگ ملت ها را مقابل کوبا برگزار می کند. تیم کوبا نیز شانسی برای صعود ندارد و شاید هم سقوط کند.

نویسنده: جمشید حمیدی