پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

گشتی در دنیای خبر

گشتی در دنیای خبر های منهای فوتبال یک نکته جالب را گوشزد کرد ازجمله اینکه ورزش تنیس کمیت ما لنگ است اما داوران ما راه پیشرفت را چند پله درمیان حرکت می کنند.

قضاوت ایرانیان در ویمبلدون

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: علیرضا چیتگر، شروین صفوی،‌ مسیح صلاح  و حسن لاچینانی داوران تنیس ایرانی هستند که برای قضاوت در رقابت‌های ویمبلدون، عازم انگلیس شده‌اند.

همچنین علی نیلی دستیار سرداور این مسابقات است،‌ رقابت‌های تنیس ویمبلدون از دوشنبه هفته قبل آغاز شده و تا روز یکشنبه آینده ادامه خواهد داشت.

سهمیه های دوچرخه سواران در هانگژو

دوچرخه‌سواری ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو یک سهمیه در کوهستان زنان و دو سهمیه در پیست و جاده مردان گرفت. برای سه سهمیه‌ای که به دوچرخه‌سواری دادند، باید دو نفر اعزام شود. درواقع نماینده مرد ایران یک نفر است که هم در پیست رکاب می زند هم در جاده.

ترکش نتیجه نگرفتن در بازی‌های آسیایی جاکارتا و قهرمانی آسیا متوجه بازی‌های آسیایی شد، از این رو تعداد سهمیه ایران در هانگژو به اندازه انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

در حال حاضر فرانک پرتوآذر در بخش کوهستان و محمد گنج خانلو در پیست و جاده نماینده ایران در بازی‌های آسیایی هستند.

گنج خانلو در قهرمانی آسیا پیست مدال طلا گرفت و در جاده هم ششم شد و بهترین عملکرد را در بین رکابزنان ایران داشت.

تکواندو در طاها گل، گل کاشت

دهمین دوره رقابت ‌ای تکواندو بین‌المللی آزاد ترکیه که با حضور ۱۷۸۷ تکواندوکار از کشورهای مختلف در سالن «طاها گل» شهر آنکارا آغاز شده بود، امروز یکشنبه با مسابقات تمامی اوزان گروه مردان به پایان رسید.

در بخش مردان ۲۳۰ تکواندوکار به رقابت پرداختند که تیم ملی کشورمان با کسب چهار مدال طلا، دو نقره و یک برنز بالاتر از میزبان و همه مدعیان اصلی آسیا از جمله اردن و ازبکستان روی سکوی قهرمانی ایستاد. تیم‌های اردن و ازبکستان با قهرمانان جهان و المپیک خود در این دوره از مسابقات حضور داشتند.

برای تیم ملی ایران در این رقابت‌ها مهدی حاج موسایی، ابوالفضل زندی، متین رضایی و آرین سلیمی چهار مدال طلا، مهران برخورداری و ابوالفضل عباسی دو مدال نقره و عرفان بزرگی هم موفق به کسب نشان برنز شدند. محمد مهدی عمادی و میرهاشم حسینی هم توفیقی در کسب مدال نداشتند.

مهدی حاجی موسایی در وزن ۵۴- کیلوگرم بعد از یک دور استراحت، «حسن ایاز» از ترکیه را ۲ بر صفر از پیش رو برداشت و سپس با همین نتیجه «قیصر» از قزاقستان و یک تکواندوکار از ترکیه را با نتایج مشابه از پیش رو برداشت و راهی دیدار نهایی شد. وی در مبارزه پایانی برابر «کاموغلو» از کشور میزبان با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد و به نشان طلا دست یافت.