پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
درصورت عدم رعایت سقف قرارداد

نهاد های دولتی برخورد می کنند

مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال از برخورد نهادهای نظارتی با پرداختی‌های خارج از قرارداد به بازیکنان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: فرشید طاهری در پایان مراسم قرعه‌کشی فصل جدید لیگ برتر فوتبال با اشاره به اینکه تاکنون هیچ تیمی برای ثبت قرارداد مراجعه نکرده است، گفت: اکثر باشگاه‌ها بازیکنان اصلی‌شان را جذب کرده‌اند اما هیچ‌کدام از تیم‌ها نه برای ثبت قراردادها مراجعه و نه سقف بودجه را اعلام کرده‌اند و همه چیز به روز آخر موکول شده است.

طاهری درباره اینکه سازمان لیگ با باشگاه‌هایی که پرداختی خارج از قرارداد به بازیکنان داشته باشند و از سقف بالاتر برود، چه برخوردی می‌کند، اظهار کرد: در سامانه آنلاین ثبت قراردادها، سقف بودجه برای تیم‌های لیگ و آسیایی تعریف شده است. مستندات باشگاه‌ها را بررسی می‌کنیم و سازمان لیگ اجازه نمی‌دهد که مجموع قراردادها بیشتر از سقف بودجه باشد. پرداختی‌هایی که در قرارداد ثبت نمی‌شود را نهادهای نظارتی بررسی می‌کنند. وقتی یک باشگاه در بورس است و نهاد بالادستی دارد، برای دخل و خرج باید سند داشته باشد.

مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال گفت: سازمان بازرسی از باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و گل‌گهر به عنوان تیم‌های دولتی که بیشترین هزینه را داشتند، دعوت کرده بود و مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هم حضور داشتند