پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

زمان دربی 102 مشخص شد

طبق پیش‌بینی سازمان لیگ سرخابی‌ها 9 یا 10 شهریور به مصاف هم می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی، لیگ برتر در فصل جدید از تاریخ 12 مرداد ماه آغاز خواهد شد. بر همین اساس قرار است نهایتا تا هفته آینده برنامه 5 هفته ابتدایی رقابت‌ها از سوی سازمان لیگ اعلام شود. این در حالی است که زمان برگزاری هفته پنجم این رقابت‌ها از آنجایی حائز اهمیت به شمار می‌رود که قرار است در این هفته دربی 102 پایتخت بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس برگزار شود.

 بعد از برگزاری هفته پنجم، فیفادی را درپیش داریم که از 13 شهریور آغاز خواهد شد. به این ترتیب اگر سازمان لیگ نتواند برنامه کامل تا نیم‌فصل اول را اعلام کند حتما برنامه چند هفته ابتدایی تا قبل از فیفادی را ارائه خواهد داد تا تیم‌ها برنامه‌های خود را براساس آن بچینند.

 حال سوال این است که آیا دربی رفت فصل جدید به مانند سال گذشته (برگزاری جام‌جهانی 2022 قطر) به بعد از برنامه‌های تیم ملی در فیفادی موکول نخواهد شد؟

سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات در این مورد به ما گفت: این دو برنامه به هم ربطی ندارند. فیفادی یک اردوی 10 روزه است که تیم‌ها به اردو می‌روند و سپس برمی‌گردند، درحالی‌که جام‌جهانی شرایط خاص خودش را داشت. فصل گذشته این استدلال وجود داشت که دربی قبل از جام‌جهانی برگزار نشود چون این دیدار، یک دیدار سنگین محسوب می‌شود و این نگرانی وجود داشت که موجب مصدومیت ملی‌پوشان دو تیم شود که نتوانند در جام‌جهانی اثرگذار باشند. 

فیفادی اما یک اردوی آماده‌سازی محسوب می‌شود و جام ملت‌ها نیز 4 ماه دیگر برگزار خواهد شد و این دغدغه دیگر وجود ندارد. الان هم برگزاری رقابت‌ها تا هفته پنجم برمی‌گردد به استعلام‌هایی که می‌گیریم و شرایطی که داریم. هرچقدر به ما اطلاعات بدهند ما برنامه را متناسب با آن اعلام خواهیم کرد.13 شهریور فیفادی خواهد بود و ما در بازه زمانی 9 تا 11 شهریور می‌توانیم هفته پنجم را برگزار کنیم. به هر حال نمی‌توانیم این هفته را به بعد از فیفادی‌ موکول کنیم.