پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
چهار ستاره بزرگ والیبال جهان

مردانی که در صدر جدول می درخشند

در پایان مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال مردان 2023، در مجموع چهار بازیکن در بالای هفت جدول فردی مختلف قرار گرفتند.

هلندی در مقابل نیمر عبدالعزیز در سه رده بندی، از جمله بهترین آبشارزن ها، در صدر قرار گرفت. یانی کواچیچ لیبروی اسلوونیایی در دو مهارت اول شد، در حالی که آگوستین لوسر، بازیکن میانی آرژانتینی و برونو رزنده، ستتر برزیلی نیز به عنوان پیشتازان آماری درخشیدند.

برای سومین سال متوالی، نیمر در رتبه بندی VNL بهترین گلزن، بهترین مهاجم و بهترین سرور قرار گرفت. با این حال، او در فینال در گدانسک غایب خواهد بود زیرا این بار تیم هلندی نتوانست در بین هشت تیم برتر رقابت ها قرار بگیرد.

کاپیتان 31 ساله هلند در مجموع 217 امتیاز از 12 بازی تیمش در مرحله مقدماتی کسب کرد، پنج امتیاز از هررا از کوبا و 12 امتیاز بالاتر از یوکی ایشیکاوا از ژاپن. بیشترین امتیازی که نیمر در یک بازی به ثمر رساند، 27 امتیاز مقابل ایران بود.

نیمر عبدالعزیز در سرویس

همین سه بازیکن با ترتیب مشابه در صدر رده بندی بهترین مهاجمان قرار گرفتند و مهاجم هلندی با 184 ضربه موفق در صدر قرار گرفت. 25 ایس او او را در صدر جدول بهترین سرورها قرار داد، چهار آس بیشتر از بهترین یوری رومانو از ایتالیا و خسوس هررا. بهترین تک مسابقه نیمیر هفت کتی بود که او مقابل صربستان به ثمر رساند.

جانی کواچیچ 31 ساله با حضور خود در فینال هفته آینده در لهستان، هواداران را خوشحال خواهد کرد. او کمک شایانی به کسب مقام هفتم مقدماتی اسلوونی در مرحله مقدماتی کرد و ثابت کرد که هم بهترین حفار و هم بهترین دریافت کننده مسابقات تا کنون بوده است. او در مجموع 119 دیگ انجام داد و بهترین بازیکن بعدی یعنی همتای آرژانتینی خود یعنی سانتیاگو دانانی را با 11 شکست رساند. این دو همچنین برای بهترین دریافت کننده در رقابت بودند. در هر دو رده بندی سه نفر اول را تکمیل کرد - توموهیرو یاماموتو با 96 دیگ و یوکی ایشیکاوا با 74 پاس به ترتیب.

لوزر و 10 دفاع کشنده

تنها در آخرین بازی آرژانتین در مرحله مقدماتی، آگوستین بازنده 25 ساله 10 بلوک کشنده را در برابر ایران به ثمر رساند، اما حتی قبل از آن اوج، او پیش از این یک رهبر قاطع در رده بندی بهترین مسدود کننده ها بود. بازنده مجموعاً 51 بازیکن را به دست آورد و سید موسوی ایران را با 35 بازی با فاصله زیادی پشت سر گذاشت.

برونو رزنده ممکن است برای هواداران میزبان در گدانسک دردسرهای زیادی ایجاد کند زیرا تیم او برزیل در یکی از مرحله یک چهارم نهایی پنجشنبه هفته آینده به مصاف میزبان لهستان می رود. این بازیساز باتجربه 37 ساله با مجموع 230 ست موفق به عنوان بهترین تنظیم کننده رقابت ها تاکنون شناخته شد و پس از آن میکا کریستنسون از آمریکا با 225 ست و لوسیانو د سیکو از آرژانتین با 223 ست در رده های بعدی قرار گرفتند.

برگردان: هستی رفیعی