پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

مناف هاشمی: 81 میلیارد به فدراسیون ها پرداخت کردیم

دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره ی مصوبات امروز هیات وزیران و سایر مسائل نکات تازه ای را مطرح ساخت.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: تاج در جلسه امروز هم مشکلات و مسائل تیم امید را مطرح کرد و درخواست کمک از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش داشت. او اعلام کرد حمایت دولت و این نهادها نباشد کار تیم امید سخت می شود. تصمیم گیری در این مورد برای جلسه بعد افتاد و جلسه فوق العاده در مورد آن خواهیم داشت.

او در مورد پرداخت مالی برای بازی های آسیایی گفت: ملزومات و اقدامات اولیه کاروان بازی های آسیایی را انجام دادیم. ۷۰ تا ۷۵ درصد از ارز پیش بینی کرده را فراهم کردیم. ۸۱ میلیارد هم به فدراسیون ها پرداخت شد. از محل اعتبارات هانگژو اعتباری در اختیار وزارت ورزش بود که به فدراسیون ها پرداخت کرده است. با این پرداخت ها فدراسیون ها نباید مشکلات مالی داشته باشند.

هاشمی در مورد مصوبات ستاد عالی بازی ها گفت: جزییات رشته ها هنوز تکمیل نشده است و بعد از ظهر یا فردا صورت جلسه ستاد عالی بازی ها به دستم می رسد. حدودا ۳۰ رشته ورزشی را نهایی کرده بودیم. در جلسه ستاد عالی بازی ها در مورد برخی رشته ها و نفرات بحث هایی مطرح شده است و تصمیم کلی این است که رشته های مدال آور بحثی نیست و با اکثریت نفرات اعزام می شوند مانند کشتی، تکواندو، کوراش، ووشو و وزنه‌برداری. با روسای فدراسیون ها در مورد رنگ مدال این رشته ها بحث می‌کنیم. ما تلاش کردیم شرایطی را فراهم کنیم تا اگر مدالی در مردان داریم آن را از دست ندهیم، در مورد زنان هم جایگاه چهارم تا ششم را هم در نظر داریم.

او در مورد تعداد ورزشکاران گفت: تا صبح امروز آخرین جمع بندی داشتیم حدود ۳۲۷ تا ۳۴۰ بود. فکر می کنم ۳۳۰ ورزشکار داشته باشیم. تمام تلاش این بود کاروان کیفی باشد و نفراتی که اثر گذاری ندارند، شرکت نکنند.

هاشمی در مورد زمان اعزام تیم ها به بازی های آسیایی گفت: سه، چهار رشته از کشورهای دیگر به هانگژو اعزام می‌شوند مانند وزنه‌برداری، تنیس روی میز و والیبال. در کل از شش روز قبل از بازی ها اعزام ها آغاز می‌شوند. پیش‌بینی این است که بین پنجم تا دوازدهم مهر بیشترین نفرات را در بازی های آسیایی داشته باشیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد اینکه اکنون اگر کشتی ایران و روسیه در بازی های آسیایی به فینال بروند و ایران شکست بخورد، تکلیف مدال طلا چه می شود؟ گفت: دقیق اطلاعات نداریم. دستورالعملی را شورای المپیک آسیا برای ما ارسال نکرده است. اما در مجمع تایلند عنوان شد حضور این دو کشور روسیه و بلاروس در مدال ها تاثیری ندارد.

او در پاسخ به این سوال که آیا کشتی با ترکیب دوم خود در این رقابت‌ها شرکت می‌کند، گفت: لیست کشتی، لیست خوب و امیدبخشی است و امید داریم این رشته هم در بازی‌های آسیایی و هم در المپیک بدرخشد و نگرانی از بابت حضور کشتی در این مسابقات نداریم.