پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
دیدار های تدارکاتی تیم ملی بسکتبال

آتشی: آبرومندانه به جام جهانی برویم

تیم ملی بسکتبال در آستانه برگزاری دیدار های تدارکاتی در اروپا و آسیا است.

هاکان سرمربی جدید تیم ملی بازی دوستانه با روسیه، ترکیه و لبنان را در دستور کار خود قرار داده است.

استاد عنایت آتشی کارشناس برجسته ایران می گوید: اقدام بسیار خوبی است تمرین در اردو یک فاز آمادگی است و شرکت در مسابقات رسمی فاز دیگر که بدون در نظر گرفتن آن تمرین خالی لطفی نخواهد داشت. از نگاه من باتوجه به پوست اندازی تیم ملی و جوان شدن بازیکنان اردو های پیش رو سبب می شود تا بچه های ما فضای بین المللی را لمس کنند و از طریق رویارویی با بازیکنان بزرگ دنیا خودباوری برسند.

تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 بازی زیبایی مقابل فرانسه ارائه داد. در این اردو ها ما نباید دنبال نتیجه باشیم نگاه ها باید آماده سازی تیم در جام جهانی باشد تا بازی های آبرومندانه ای ارائه دهیم اما هدف بدون تردید بازی های آسیایی است جایی که نتایج و خلق آثار مهم در آن اهمیت به سزایی دارد.

مربی سابق تیم ملی بسکتبال درمورد بحث روز تیم ملی و حضور یا عدم شرکت بازیکنان دو رگه در تیم ملی بسکتبال می گوید: اگر بازیکنی لیگ های معتبر اروپایی را تجربه کرده باشد و کارآیی آن برای کادرفنی محرز باشد هیچ اشکالی در دعوت آن ها وجود ندارد. زمان مربیگری آقای شاهین طبع شاهد دعوت یکی دو تن از این بازیکنان تاثیر گذار بوده ایم.

خلاصه اینکه شرکت در تورنمنت های معتبر بهترین روش برای تدارک ملی پوشان ایرانی خواهد بود تا در پیکار های قاره ای نتیجه بگیریم و در جام جهانی زنگ تفریح نباشیم.

گفت و گو: ج - دوستدار