پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گشتی در دنیای خبر

ساعی عضو جدید فدراسیون جهانی تکواندو

انتخاب جدید هادی ساعی و اعزام کوهنوردان کرمانشاهی به مون بلان و شایعه ی انحلال انتخابات فدراسیون ژیمناستیک مهمترین اخبار امروز منهای فوتبال کشور ما را تشکیل می دهد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: دکتر چانگ وون چو رئیس فدراسیون جهانی تکواندو با ارسال نامه ای به فدراسیون ایران، هادی ساعی را به عنوان عضو جدید کمیته توسعه فدراسیون جهانی انتخاب و معرفی کرد.

در این نامه که اهداف فدراسیون جهانی تشریح شده، آمده است که هادی ساعی از میان 480 نفر تا پایان مسابقات جهانی 2025 برای عضویت در این کمیته انتخاب شده است. رئیس فدراسیون جهانی خطاب به هادی ساعی عنوان داشت؛ شما یک سرمایه ارزشمند برای فدراسیون جهانی تکواندو هستید و خود را وقف آن خواهید کرد. پیشاپیش از شما تشکر می کنم و مشتاقانه منتظر همکاری با شما هستم.

کرمانشاهی ها در راه مون بلان

آرش نظری یکی از اعضای این تیم کوهنوردی کرمانشاه در گفت و گویی، از مون بلان به عنوان بلندترین قله رشته کوه آلپ نام برد و اظهارکرد: قله مون بلان با ارتفاع ۴۸۱۱ متر، بلندترین کوه از رشته کوه های آلپ است که بین مرزهای فرانسه و ایتالیا واقع شده است.

وی تصریح کرد: مون بلان یکی از فنی‌ترین و خطرناک‌ترین کوه‌های دنیا از نظر سختی مسیر و یخی بودن آن است و صعود به آن تنها با لوازم تخصصی امکانپذیر است.

بالاخره یک خبر از ورزش استان قهرمان خیز کرمانشاه به دست ما رسید به راستی از ورزش دیار پهلوانان چه خبر؟

بیم و انتظار در ورزش ژیمناستیک

بر اساس اخبار رسیده به دنبال تأیید نشدن ریاست حقدادی از سوی فدراسیون جهانی، این نهاد بین‌المللی با ارسال نامه‌ای به کمیته ملی المپیک کشورمان خواستار ارائه توضیحاتی درباره شرایط فدراسیون ژیمناستیک و انتخابات آن شد.

پاسخ این نامه باید تا 22 تیر ماه یعنی روز پنجشنبه هفته جاری به FIG ارسال شود، اما مسئولان ورزش کشور پیش‌بینی‌هایی را با کنار هم قرار دادن اتفاقات و اسناد در این باره انجام داده‌اند و تقریباً به نتیجه نیز رسیده‌اند.

بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، نتیجه انتخابات روز 24 اسفند ماه از سوی نهادهای داخلی ابطال می‌شود تا از تعلیق این رشته از سوی فدراسیون جهانی جلوگیری شود. در صورت ابطال انتخابات، باید سرپرست جدیدی برای فدراسیون معرفی شود.