پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
آماده برای رویارویی با چالش جدید

مسی و تجدید خاطره پله در فلوریدا

لیونل مسی ستاره آرژانتینی روز سه‌شنبه قبل از انجام آخرین مراحل انتقالش به باشگاه اینتر میامی، در فلوریدا فرود آمد.

تصاویر تلویزیونی آرژانتین مسی را به همراه اعضای خانواده‌اش نشان می‌دهد که از یک جت شخصی در یک فرودگاه کوچک و اجرایی در مجاورت ورزشگاه اینتر میامی در فورت لادردیل پیاده می‌شوند.
انتظار می رود که برنده جام جهانی قبل از معرفی شدن در ورزشگاه در روز یکشنبه، قراردادی دو ساله و نیم را که ارزش آن 60 میلیون دلار در سال است، روی کاغذ بگذارد.
مسی در مصاحبه ای با برنامه تلویزیونی آرژانتینی Llave a la eternidad که روز سه شنبه منتشر شد، گفت: آماده و مشتاق برای رویارویی با چالش جدید، تغییر جدید.
او افزود: ذهنیت و ذهن من تغییر نخواهد کرد و سعی خواهم کرد، هر جا که باید باشم، بهترین عملکردم را برای خودم و باشگاه جدیدم ارائه دهم و در بالاترین سطح به عملکرد خود ادامه دهم.
مسی بزرگترین نامی است که تا به حال به MLS نقل مکان کرده است و بهترین بازیکنی است که از زمانی که پله بزرگ برزیلی در سال 1975 با نیویورک کاسموس امضا کرد، راهی آمریکا شده است.
MLS امیدوار است که مسی نمایه لیگ را به شدت افزایش دهد و اشتراک در قرارداد پخش پخش جریانی خود با Apple TV را افزایش دهد. قیمت بلیت بازی‌هایی که احتمالاً مسی را درگیر می‌کند، قبلاً افزایش یافته است.
هواداران از صبح زود قبل از ورود او در ورزشگاه باشگاه تجمع کرده بودند.
یکی از حامیان، خولیو ایگلسیاس، 42 ساله، گفت که وقتی فهمید ستاره آرژانتینی در حال آمدن به میامی است، گروه هواداران «Messias 305» را تأسیس کرده است. او قبلا بازی های MLS را تماشا نمی کرد اما گفت که اکنون هیچ مسابقه ای در میامی را از دست نخواهد داد.
او در حالی که در کنار بنری ایستاده بود که روی آن نوشته بود منتظر تو هستیم مسیاس گفت: برای ما آمدن مسی همه چیز است، هر جا که او برود همیشه شادی باورنکردنی وجود دارد.
خورخه ماس مالک میامی پیشنهاد کرده است که مسی و بوسکتس می توانند بخشی از سه تا پنج خرید جدید برای باشگاه فلوریدا جنوبی در پنجره نقل و انتقالات فعلی باشند.
انتظار می رود مسی اولین بازی خود را برای تیم جدیدش در بازی 21 ژوئیه در جام اتحادیه مقابل باشگاه مکزیکی کروز آزول انجام دهد.
میامی در حال حاضر با تنها 5 پیروزی از 21 بازی در انتهای کنفرانس شرق MLS قرار دارد و از بین 29 تیم لیگ در رده بیست و هشتم قرار دارد.
اما این باشگاه در نیمه نهایی جام آزاد ایالات متحده قرار دارد، جایی که آنها مقابل اف سی سینسیناتی، رهبر لیگ، قرار گرفته اند.
برنده هفت بار توپ طلا، دو فصل گذشته را در پاری سن ژرمن گذرانده است، پس از انتقال از بارسلونا در سال 2021، جایی که بیشتر دوران حرفه ای خود را در آنجا گذراند.
مسی در دوران حضورش در بارسا 10 عنوان قهرمانی لیگ اسپانیا، 7 عنوان قهرمانی کوپا دل ری (جام اسپانیا) و 4 مدال قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد.
او دو بار برای آرژانتین در فینال جام جهانی گلزنی کرد که آنها در ضربات پنالتی در دوحه در ماه دسامبر به پیروزی رسیدند.
مسی همچنین با آرژانتین در سال 2008 مدال طلای المپیک و 2001 کوپا آمریکا را کسب کرد.
خبر دیگر اینکه بارسلونا پس از اعلام قصد خود برای جدایی مسی را برای بازگرداندن از پاری سن ژرمن به باشگاه انجام داد. با این حال، لاپورتا ادعا می‌کند که دوران ناامیدکننده‌اش در فرانسه جایی که هواداران او را پس از تعلیق سفر به عربستان سعودی سوت زدند او را از بازگشت به نیوکمپ منصرف کرد.
مسی به ما گفت که تصمیم گرفت به اینترمیامی بپیوندد زیرا فصول بسیار سختی را در پاریس گذرانده بود، جایی که تحت فشار زیادی بود، در حالی که در میامی آرام‌تر بود و می‌توانست به تیم ملی فکر کند، اگرچه می‌خواست. برای آمدن به بارسا، او نمی‌خواست یک سال دیگر را به این شکل سپری کند.
برگردان: هستی رفیعی