پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

خرید پر سر و صدای یک ایرانی

انتقال رکوردشکن قلی‌زاده به لهستان در رسانه این کشور بازتاب گسترده‌ای داشت.

علی قلی‌زاده دیروز رسما از شارلروا جدا شد و به‌عنوان گران‌ترین خرید تاریخ لیگ لهستان راهی باشگاه لخ‌پوزنان این کشور شد. قلی‌زاده که مدت‌ها در شارلروا بلژیک بازی می‌کرد و در نیم‌فصل دوم سال قبل به صورت قرضی راهی کاسیم‌پاشا ترکیه شد.

 حالا قرار است در لهستان و تیم سوم فصل قبل لیگ این کشور بازی کند. در تاریخ این باشگاه که تاکنون 8 بار قهرمان لهستان شده است، سرشناس‌ترین بازیکن روبرت لواندوفسکی بوده که پس از درخشش در ترکیب آنها راهی دورتموند شد و به یکی از بهترین مهاجمان فوتبال در سال‌های اخیر بدل شد.

سایت گل24 لهستان در گزارشی از این انتقال می‌نویسد: انتقال علی قلی‌زاده، وینگر ایرانی شارلروا به لخ پوزنان قطعی شد و این بازیکن تا سال 2026 قرارداد بست تا به گران‌ترین خرید تاریخ لیگ ما بدل شود. این انتقال 1.8 میلیون یورو برای تیم سوم فصل قبل لیگ لهستان هزینه داشت.

یان ون‌دن‌بروم، سرمربی هلندی لخ پوزنان برخلاف دو تیم مدعی لیگ که تقریبا تیم خود را کامل کرده‌اند تا روز سه‌شنبه 3 خرید انجام داده بود، اما این تیم بالاخره با یک خرید پر سروصدا همه توجهات را به سمت خود جلب کرد و چهارمین تازه وارد تیم در تابستان معرفی شد.

البته این بازیکن ملی‌پوش ایرانی فعلا مصدوم است و احتمالا سه ماه نمی‌تواند تیم را همراهی کند. به این ترتیب او در دیدار مرحله پلی‌آف لیگ کنفرانس برابر زالگریس کاناس لیتوانی غایب خواهد بود. با وجود این آسیب‌دیدگی، رئیس باشگاه ریسک خرید قلی‌زاده را انجام داد و گفته می‌شود ون‌دن‌بروم از این انتقال بسیار راضی است. قلی‌زاده فصل قبل فقط یک گل و یک پاس گل در کارنامه‌اش ثبت شد و به همراه تیمش با 48 امتیاز در رتبه نهم لیگ قرار گرفت.

گزارش: نیلوفر مژدهی