پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

شمس‌آذر به دنبال برگرداندن منفی سه امتیاز

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ درمورد شکایت باشگاه سایپا از شمس‌آذر قزوین به‌دلیل استفاده از بازیکن غیرمجازی به نام مجتبی حسینی صادر کرد.

بر این اساس شاگردان سعید دقیقی باید فصل آینده لیگ برتر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با 3 امتیاز منفی شروع کنند. این اما پایان ماجرا نبود.

باشگاه شمس‌آذر اما مدعی است بازیکن مذکور با مدرک جعلی باشگاه را هم گول زده و آنها نباید مجازات شوند. حتی مدیرعامل این باشگاه به برخی هواداران اتهام زد که با توجه به اینکه از موضوع خبر داشتند به جای اطلاع‌رسانی به باشگاه، آنها را فروخته‌اند. به همین دلیل قصد دارند به کمیته استیناف اعتراض کنند. از نظر آنها وقتی باشگاه تخلفی نکرده، لایق مجازات نیست.

خود حسینی هم در جلسه کمیته انضباطی گفته است که شمس‌آذر نقشی در صدور کارت پایان‌خدمت جعلی وی نداشته اما آیا نیاز به استعلام هم نبوده است؟

از طرفی آنها مدعی هستند حسینی بازیکن تاثیرگذاری برای شمس‌آذر نبوده و احتمالا کمیته انضباطی نیز این مهم را در رای خود اعمال کرده است. این بازیکن در11 بازی برای تیم شمس‌آذر به زمین رفت، که بجز یک بار مقابل خیبر که باختند و با خلیج فارس ماهشهر مساوی کردند در سایر مسابقات برنده شدند. اما دقایق حضور به‌شدت محدود بوده است.

حالا شمس آذری‌ها مدعی هستند اگر تیم‌شان در این ماجرا دخیل بود، چه نیازی داشتند که او را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در چنین لحظاتی به زمین بفرستند بازیکنی که نه گل زده، نه پاس گل داده و کارایی خاصی برای شمس‌آذر نداشته است. یکی از نزدیکان به این باشگاه به ما گفت: مدام به شمس‌آذر انگ می‌زنند و این اتفاق برای امروز نیست بلکه در طول فصل هم بارها آزار و اذیت شدیم ولی به کار ادامه دادیم. حالا هم همین دوستان اذیت می‌کند. صحبت‌های مصیب چگینی، سرپرست تیم شمس‌آذر که گفته است: «مستنداتش موجود است که برخی افراد در همین قزوین چه کارهایی انجام داده‌اند، سندی بر این ادعاست و نشان می‌دهد که واقعا اتفاقاتی رخ داده و شاید در حال رخ دادن است که این تیم را به حاشیه ببرد.

حالا شمس‌آذر قصد اعتراض به حکم صادره را دارد؛ چرا که معتقدند همین سه امتیاز برای شمس‌آذر که به‌عنوان یک تیم نوپا وارد لیگ برتر شده، خیلی تاثیرگذار است. حتی یک امتیاز هم برای آنها با ارزش است چراکه کم‌تجربه‌ترین تیم در لیگ برتر هستند و برای جمع‌آوری امتیاز باید بیش از دیگران تلاش کنند. حالا این استیناف است که تکلیف این پروژه پر پیچ و خم را مشخص می‌کند.

گزارش: نیلوفر مژدهی